ترسیم نقشه راه کنکوری های واحد پاسداران

ششمسن نشست آنلاین مشاور پایه دوازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران با اولیا و دانش آموزان شنبه ۳۰ فروردین برگزار شد. در این جلسه علاوه بر ۶۶ دانش آموز کنکوری و خانواده هایشان، «علیرضا حق گوی» معاون آموزشی مجتمع علامه طباطبایی، «محمدرضا میبدی» مسئول آموزش دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی، «محمد طاهری» مدیر واحد پاسداران و چند نفر از معلمان مدرسه حضور داشتند. توضیح برنامه های آموزشی کنکوری های واحد پاسداران در ماه آینده، موضوع اصلی جلسه بود.

از برنامه های مدرسه جدا نشوید

نشست آنلاین پاسدارانی ها با صحبت های «محمد طاهری» مدیر مدرسه آغاز شد. «سه ماه آینده به اندازه همه سال تحصیلی در سرنوشت دانش آموزان موثر است. آمار سال های گذشته نشان می دهد دانش آموزانی که ماه های آخر بیشتر تلاس داشتند، نتایج درخشانی گرفتند.» طاهری توصیه ای هم به دانش آموزان دارد: «از برنامه های آموزشی مدرسه جدا نشوید. حتی اگر بعضی روزها نتوانستید با برنامه مشاوران پیش بروید، تصمیمات ناگهانی نگیرید و همچنان حرکتتان در جمع را ادامه دهید. فراموش نکنید کنکور موضوعی انفرادی است که در جمع انجام می شود.»

فعالیت های کنکوری ها در فروردین

بخش اصلی ششمین نشست پاسدارانی ها، ارائه برنامه های آینده دانش آموزان پایه دوازدهم توسط «محمد جهانشاد» مشاور دبیرستان واحد پاسداران بود. جهانشاد ابتدا گزارشی از عملکرد آموزشی پایه دوازدهمی ها در فروردین ماه گذشته ارائه می دهد. حضور در ۱۳ آزمون صبحگاهی، ۵ آزمون جامع، حل و تحلیل حدود ۵ هزار تست به صورت مبحث به مبحث، ۱۹ مرحله شرکت در طرح ۲۰ دقیقه های طلایی برای افزایش مهارت زبان انگلیسی و برگزاری روزانه کلاس های آنلاین و ارسال فایل های تدریس به صورت افلاین از برنامه های پاسدارانی ها در یک ماه گذشته بود.

جمع بندی و رفع اشکال با پروژه ترمیم

جهانشاد در ادامه دو طرح ویژه اردیبهشت ماه دانش آموزان را معرفی می کند. «با فرض اینکه کنکور سراسری دوم و سوم مردادماه برگزار شود، دانش آموزان فرصت خوبی برای جمع بندی دروس دارند. بر این اساس از اول اردیبهشت دو برنامه با عنوان «پروژه ترمیم» و «پروژه مدرسه موازی» برای دانش آموزان برگزار می کنیم. این پروژه ها دو مسیر مختلف هستند که در ۲۶ اردیبهشت به یک هدف یکسان می رسند. دانش آموزانی که در پروژه ترمیم شرکت خواهند داشت به مدت ۴ هفته با برنامه مشخص روزانه دو درس عمومی و دو درس اختصاصی را می خوانند، جمع بندی می کنند و تست می زنند. برای این افراد تا ۲۶ اردیبهشت ۸ کنکور شبیه ساز عمومی و ۳ آزمون جامع هم در نظر گرفته شده است.»

فرصتی دوباره برای یادگیری درس ها

معرفی پروژه مدرسه موازی، بخش دیگری از حرف های مشاور پایه دوازدهم واحد پاسداران است. جهانشاد درباره تقسیم دانش آموزان برای شرکت در این دو پروژه می گوید: «با توجه به نتایج دانش آموزان آن ها را به دو گروه تقسیم کردیم. دانش آموزانی که در طرح مدرسه موازی انتخاب شده اند روزانه در۳ کلاس آنلاین شرکت می کنند. در این کلاس ها مطالب درسی مجددا تدریس شده و نمونه سوالات به شکل تشریحی حل می شود. بعد از پایان کلاس ها نیز سه بازه مطالعاتی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده تا درس هایشان را دوباره بخوانند. آن ها همچنین هر شب در آزمونی از مطالب همان روز شرکت می کنند.»

توصیه های پایانی

پایان این جلسه به سوالات دانش آموزان درباره طرح های جدیدی که باید در آن شرکت کنند اختصاص یافت. سپس چند نفر از معلمان پاسدارانی درباره روزهای آینده و اهمیت آن در زندگی دانش آموزان صحبت کردند و از آن ها خواستند در ماه های آینده هم دست از تلاش برندارند. «محمدرضا میبدی» مسئول آموزش دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی هم چند جمله درباره شرایط دانش آموزان کنکوری در این روزها گفت: «امسال تاثیر عامل هوش هیجانی در موفقیت کنکور بیشتر از سال های قبل است. بنابراین از دانش آموزان می خواهم که استمرار خود را همچنان حفظ کنند و خسته نشوند.»

ساعات آموزشی پروژه ترمیم:

ساعات آموزشی پروژه مدرسه موازی:

تقویم آموزشی تا کنکور:

لیست آزمون های آنلاین اردیبهشت ماه:

اخبار پیشنهادی