تابستان را در دبستان نیاوران خوش بگذرانید

همزمان با پایان یافتن امتحانات نوبت دوم، تعطیلات تابستانی شروع شد. یکی از دغدغه های خانواده ها این است که در تابستان دانش آموزان کلاس بروند؟ چه کلاس هایی بروند؟ آموزشی و یا تفریحی؟ با فاطمه اتفاق؛ روانشناس پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران، در این باره  صحبت کردیم. او معلم مهارت های زندگی نیز هست.

تابستان زمان استراحت کردن و شاداب تر شدن است. دانش آموزان در این مدت باید بیشتر بازی کنند؛ بازی های حرکتی. و هر چه بیشتر از تبلت و رایانه و فضای مجازی دور باشند. معمولا خانواده های کلاس های فوق برنامه ی بسیاری را برنامه ریزی می کنند. فاطمه اتفاق دراین باره می گوید: «بچه ها با هم متفاوت هستند و هر کدام نیاز های متفاوتی دارند. خانواده ها بر اساس نیازها، علایق و توانمندی های فرزندانشان اولویت بندی کنند و به کلاس های مختلف بروند.» خانواده ها باید با دانش آموزان همفکری کنند و تابستانی را برای دانش آموزان بسازند که به آن ها خوش بگذرد. بعد از یک تابستان خسته ، درس و مدرسه برای دانش آموزان خوشایند نیست.

فاطمه اتفاق، تدریس درس مهارت های زندگی را نیز به عهده دارد. او خانواده ها را اجرا کردن بازی هایی که در کلاس داشتند و همچنین به خواندن داستان برای فرزندانشان تشویق کرد و کتاب هایی را نیز پیشنهاد داد.کتاب های همچون «سر به سرم نذار: مقابله با قلدری»، «چه اتفاق بدی؟»،از انتشارات جوانه رشد، «داستان خرس ها» از نشر موزون، «با گفت و گو کردن مشکلاتمان را حل کنیم» از نشر بنفشه.

 

لازم به ذکر است که پایگاه تابستانی پیش دبستانی و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران از ۲۵ تیرماه به مدت ۷ هفته برگزار می شود. روزهای یکشنبه و سه شنبه کلاس های آموزشی و تفریحی در مدرسه برگزار می شود.

اخبار پیشنهادی