برگزاری کلاس های سازه در دبستان ها

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان های علامه طباطبایی، با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰، از مهر ماه تا اردیبهشت، درکلاس های سازه شرکت می‌کنند. این کلاس ها در ۴ دوره هفت جلسه ای، با عناوین مختلف و برای مقاطع پیش دبستان تا ششم اجرا می شود. دنیای رنگ ها، حمل و نقل پاک، دنیای حیوانات، زمین و زندگی، سازه مکانیک، دنیای آسمان، بازی و ریاضی، علوم پژوهی و هوش مالی، عنوان کلاس های سازه دبستانی ها است.

دانش آموزان چگونه در کلاس های سازه شرکت می کنند؟

 در هر دوره از کلاس های سازه دانش آموزان با چهار موضوع مختلف و مورد علاقه شان آشنا شده و درباره آن تحقیق می کنند. شرکت کنندگان کلاس های سازه در آخرین جلسه هر دوره با یک دست سازه، فیلم کوتاه، پوستر، پاورپوینت یا… نتایج دست آوردانشان را ارائه خواهند داد؛ به این صورت هر دانش آموز در پایان سال تحصیلی تا ۴ پروژه تحویل داده و می تواند با ارائه آن اثر به دبیرش، در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدرسه شرکت کند.

کلاس های «سازه» با هدف تقویت حس کاوشگری، کسب مهارت و تجربه، شناخت دنیای اطراف، ایجاد سرگرمی و افزایش خلاقیت دانش آموزان در واحد پژوهش علامه طباطبایی برنامه ریزی شده است.

آشنایی با دنیای رنگ ها

دانش آموزان پیش دبستانی تا پایه دوم دبستان های علامه طباطبایی در کلاسی به نام «دنیای رنگ ها» با انواع رنگ های سرد و گرم، ترکیب رنگ ها، تاثیر نور و سایه بر رنگ ها، آزمایشات گوناگون در این مورد و استفاده از رنگ ها بر روی سطوح مختلف، آشنا می شوند.

شناخت حیوانات

دانش آموزان پایه اول دبستان های علامه طباطبایی، در کلاس سازه با دنیای حیوانات آشنا می شوند. حیوانات وحشی و اهلی، کوچ پرندگان، خواب زمستانی و آشیانه حشرات، از موضوعات این کلاس در مدارس علامه طباطبایی است. همچنین در کلاس «حمل و نقل پاک» دانش آموزان پایه دوم سیر تحول وسایل نقلیه را یاد می گیرند و درباره این موضوع تحقیق می کنند.

سازه مکانیک؛ پرورش خلاقیت و تمرکز

سازه مکانیک هم موضوع دیگر این کلاس ها است که برای دانش آموزان در مقاطع پیش دبستان تا پایه ششم برنامه ریزی شده. پرورش تفکر خلاق، مهارت های فنی، ابتکار عمل، بالا رفتن قدرت تمرکز و دست‌ورزی و ایجاد سرگرمی از اهداف برگزاری کلاس های سازه مکانیک در دبستان ها است.

سومی ها و چهارمی ها

«زمین و زندگی» و «بازی و ریاضی» عنوان کلاس های سازه، برای دانش آموزان پایه های سوم و چهارم دبستان های علامه طباطبایی است. آن ها درکلاس «زمین و زندگی» با سنگ ها، آتشفشان ها، کوهستان و رودها و هر آنچه روی زمین وجود دارد، آشنا می شوند. «بازی و ریاضی» هم برای تقویت حل مسئه، درک مطالب ریاضی و استفاده از ریاضی در زندگی روزمره دانش آموزان پایه سوم و چهارم، برنامه ریزی شده است.

هوش مالی؛ موضوع یکی از کلاس های دوره دومی ها

دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی از پایه های سوم تا ششم در کلاس «هوش مالی» یاد می‌گیرند که چگونه هزینه هایشان را حساب و کتاب کنند و از چه راهی می توانند بخشی از پول هایشان را پس انداز کنند.

«علوم پژوهی» و «دنیای آسمان» از دیگر برنامه های کلاس های سازه برای دبستانی ها است که در آن ها دانش آموزان برای رسیدن به پاسخ سوالاتشان، جستجو می کنند و با دبیر راهنمای خود درباره آن، صحبت می کنند و در ادامه می توانند برای یکی از سؤالاتی که مطرح می‌شود به پاسخی بر مبنای یک کار علمی برسند.

اخبار پیشنهادی