برگزاری جلسه مشترک مسئولان و مربیان امور تربیتی مدارس علامه طباطبایی

جلسه هم اندیشی مسئولان و مربیان فرهنگی مدارس مجتمع علامه طباطبایی به مناسبت روز امور تربیتی، شنبه ۷ اسفند ماه در سالن جلسات مجتمع برگزار شد. در این جلسه «حاج حسن توفیق حق»، عضو هیات موسس مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه طباطبایی، «مصطفی جوادزاده» مدیر مجتمع علامه طباطبایی، «ناصر سلامی» معاون فرهنگی مجتمع و مربیان فرهنگی مدارس دوازده گانه علامه طباطبایی حضور داشتند. در ابتدای این مراسم «حاج حسن توفیق حق» درباره اهمیت امور تربیتی در آموزش و پرورش دانش آموزان صحبت کرد. عضو هیات موسس مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی از مربیان فرهنگی مدارس خواست که امور فرهنگی را بیش از هر چیز در رفتار و کردار خود به دانش آموزان نشان دهند، زیرا تاثیر رفتار پسندیده بسیار بیشتر از صحبت است. «حاج حسن توفیق حق» از مربیان فرهنگی مدارس خواست تا آموزه های تربیتی را با روش های غیر مستقیم به دانش آموزان آموزش دهند تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
«مصطفی جوادزاده» مدیر مجتمع علامه طباطبایی هم در این جلسه درباره برنامه های فرهنگی مدارس برای مربیان فرهنگی صحبت کرد. او ابتدا از زحمات مربیان فرهنگی در دوران آموزش آنلاین تشکر کرد: «نبود دانش آموزان در مدرسه در دوسال گذشته، کار مربیان فرهنگی را سخت کرده بود اما برنامه ریزی و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی در مدارس علامه طباطبایی باعث نشاط و شادابی دانش آموزان شد.» به گفته جوادزاده برنامه های فرهنگی باید هدفمند و دقیق اجرا شوند: «تاثیرات برنامه های فرهنگی، در بلندمدت به خوبی مشخص می شود. بنابراین باید برنامه ها هدفمند و با قابلیت اجرا در طولانی مدت برنامه ریزی شوند تا دانش آموزان از دوره اول دبستان تا دوره دوم دبیرستان با برنامه ها همراه باشند. همچنین استفاده از ظرفیت های دانش آموزی در برنامه های فرهنگی باعث می شود که هم مهارت آموزی انجام شود و هم تاثیر برنامه ها بیشتر باشد.» 
در بخش دیگری از این جلسه مسئولان فرهنگی مدارس به بیان نظراتشان درباره مسائل مختلف فرهنگی پرداختند، از جمله جشنواره های قرآنی بهشت انس، جشنواره موسیقیایی همساز و اردوهایی که باعث رشد تربیتی دانش آموزان خواهد شد.
تقدیر و تشکر از مسئولان تربیتی مدارس دوازده گانه علامه طباطبایی، با اهدای هدایایی به آن ها، بخش پایانی این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی