برگزاری اردوی مطالعاتی کنکوری های واحد پاسداران در سه فاز

اردوی مطالعاتی ویژه دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران برگزار شد. دانش آموزان پایه دوازدهم از ۲۴ آذر تا ۲۷ دی ماه در این اردو حضور داشتند. دانش آموزان در این مدت که «دوران نقره ای» نام دارد، از صبح تا ساعت ۲۰:۳۰ در مدرسه بودند و در حضور دبیران و مشاور پایه به مطالعه، حل تست و رفع اشکال پرداختند.

«پرهام جلالی» مسئول پایه دوازدهم واحد پاسداران درباره جزییات این اردو می گوید: «اردوی مطالعاتی دانش آموزان در سه فار انجام شد. فاز اول از ۲۴ آذر تا ۶ دی برگزار شد. در این مدت دانش آموزان به حل تست هایی پرداختند که در طول تابستان و پاییز آن ها را علامت گذاری کرده بودند. این تست ها عموما سوالات دارای نکته و دشوار بودند. با حل این تمرین ها مطالب درسی مربوط به سال دهم و نیز مطالب درسی نیمسال اول تحصیلی جمع بندی شد.»

به گفته مسئول پایه دوازدهم واحد پاسداران، فاز دوم این اردوی مطالعاتی از ۸ دی ماه آغاز شد: «با آغاز فاز دوم اردوی مطالعاتی، امتحانات نوبت اول دانش آموزان هم شروع شد. در این فاز که تا ۲۰ دی ادامه داشت، دانش آموزان هر روز به طور کامل فقط به مطالعه یک درس می پرداختند تا هم برای امتحان روز بعد آماده شوند و هم با حل تست های مختلف نکات کنکوری درس را یاد گرفتند. در این مدت، دانش آموزان هر شب به مجموعه سوالات عمومی و اختصاصی هم پاسخ می دانند و سپس آزمون را تحلیل می کردند.»

دانش آموزان پایه دوازدهم در طول فاز سوم اردوی مطالعاتی، هر روز امتحان جامع می دادند. این آزمون ها شبیه ساز آزمون آزمایشی بود که پاسدارانی ها ۲۶ دی ماه برگزار کردند. جلالی می گوید هدف از این آزمون های روزانه تقویت مهارت آزمون دادن بوده است: «بسیاری از دانش آموزان سطح علمی بالایی دارند ولی مهارت آزمون دادن را یاد نگرفته اند. این دانش آموزان هنگام حل سوالاتِ آزمون، یا اضطراب می گیرند و یا از نظر زمان به مشکل بر می خورند. برای رفع چنین مشکلاتی، فاز سوم اردوی مطالعاتی بر آزمون های روزانه استوار بود. دانش آموزان هر روز آزمون می دادند تا برای آزمون آزمایشی ۲۶ دی آماده شوند.»

پاسدارانی ها از ۲۵ اسفندماه وارد دوران طلایی مطالعاتی خود می شوند.

اخبار پیشنهادی