برنامه‌های آموزشی و فرهنگی متنوع در سال آموزش آنلاین

پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس، مدرسه ای است که بر آموزش به همراه بازی و دست ورزی تاکید دارد. در این واحد برنامه هایی برای شادی و نشاط دانش آموزان اجرا می‌شود و دانش آموزان در کلاس ها مشارکت فعال دارند.

ثبت نام در مدرسه

دانش آموزان برای ثبت نام در این واحد ابتدا در سایت ثبت نام اولیه را انجام دادند. سپس در جلسات توجیهی مدرسه شرکت کردند. هم زمان با نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ والدین با حضور در واحد تهرانپارس، با محیط مدرسه آشنا شدند، ویدئو های مربوط به ثبت نام دانش آموزان را مشاهده کرده و با مدیر واحد تهرانپارس به گفت و گو نشستند. به گفته مسئول روابط عمومی واحد تهرانپارس، در این جلسات به پرسش های والدین پاسخ داده شد.

پذیرش دانش آموزان!

پس از برگزاری جلسات توجیهی، مشاور واحد تهرانپارس در یک جلسه با دانش آموزان صحبت کرد. ارزیابی توانایی های شناختی، زبانی، کلامی و جسمی دانش آموزان از اهداف این گفتگو بود. در نهایت دانش آموزان با توجه به میزان توانمندی خود نمره ای کسب کرده و توسط واحد تهرانپارس پذیرش شدند.

 «ساره ریسمانچی» مشاور واحد تهرانپارس درباره جلسه شناخت دانش آموزان می گوید: «برای سنجش توانایی دانش آموزان از ابزارهایی مثل کارت حافظه و پازل استفاده می کنیم. شناخت توانایی های دانش آموزان به ما در پذیرش آن ها کمک می کند.»

هفته ای ۲۵ زنگ آنلاین

کلاس های آنلاین دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس از مهرماه ۱۳۹۹ هر روز از شنبه تا چهارشنبه در پنج زنگ برگزار شد. دبیران این واحد از روش هایی مثل تفهیم مطالب، بیان جذاب و مدیریت کلاسی، برای برگزاری کلاس های آنلاین استفاده می کردند. کلاس های مهارت محور و فعالیت های کلاسی در این واحد باعث شد که دانش آموزان با اشتیاق بیشتری برای فعالیت های کلاسی و شرکت در جشنواره ها آماده باشند. «طرلان رزاقی» معاون آموزشی پیش دبستان و دبستان واحد تهرانپارس، درباره آموزش آنلاین گفت:

«آموزش دانش آموزان پایه اول و دوم با نمایش عروسکی همراه بود. سومی ها در سالی که گذشت جدول ضرب را به همراه بازی و مسابقه های کلاسی آموزش دیدند و برای دانش آموزان دوره دوم هم کلاس ها با جدیت بیشتر به همراه کلاس های رفع اشکال و انجام پژوهش های کلاسی همراه بود.»

زنگ تفریح ۵ دقیقه ای!

دختران تهرانپاسی در سال تحصیلی که گذشت، پس از گذشت ۲۰ دقیقه از هر کلاس درس، ۵ دقیقه زنگ تفریح داشتند. به گفته «محبوبه حاتمی» معاون انظباطی این واحد، زنگ تفریح برای دانش آموزان دقایقی پر از شادی بود.

«آن ها در کنار هم و به صورت آنلاین ورزش می کردند و دقایقی را به شادی و خنده به سر می کردند تا آماده شرکت در بخش دوم کلاس شان باشند.»

پشتیبانی کلاس های آنلاین

در سالی که گذشت پشتیبانی کلاس های آنلاین در دبستان واحد تهرانپارس توسط معاونین این واحد انجام شد. رزاقی درباره پشتیبانی کلاس های مجازی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ می‌گوید:

«در سال تحصیلی که گذشت، روش پشتیبانی در این واحد به گونه ای بود که پس از شروع هرکلاس، پشتیبانان حضور و غیاب دانش آموزان را کنترل کرده و از طریق مسئول روابط عمومی این واحد با والدین دانش آموزانی که در کلاس درس حاضر نبودند، تماس می گرفتند.»

مشاوره تلفنی

در سال تحصیلی که گذشت، مشاوره به صورت تلفنی و مجازی انجام می شد. 

مشاور این واحد در طول هفته با والدین و دانش آموزان در ارتباط بود و درباره مشکلات رفتاری، یادگیری و ارتباطات دانش آموزان با آن ها صحبت می کرد. کادر واحد تهرانپارس همچنین پیام های کاربردی و مشاوره ای را که توسط مشاور این واحد آماده شده بود، در کانال اطلاع رسانی مدرسه قرار می دادند. برگزاری چهار جلسه آموزش خانواده با موضوع فرزندپروری و آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان از فعالیت های دیگر واحد مشاوره در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در واحد تهرانپارس بود.

ارزیابی و کارنامه

دختران تهرانپارسی در سال تحصیلی که گذشت هم به صورت شفاهی و هم کتبی ارزیابی شدند. برگزاری آزمون های شفاهی در کلاس درس، آزمون های آنلاینی که توسط دبیر در کلاس درس برگزار می شد و همچنین آزمون های جامع، به معاون آموزشی و دبیران در ارزیابی آن ها کمک می کرد.

دانش آموزان پایه چهارم ماهی یک بار و دانش آموزان پایه های پنجم و ششم، هر هفته در آزمون جامع شرکت می کردند. این آزمون ها در سامانه آموزشی دانش آموزان بارگزاری می شد و تحلیل نتایج آن توسط معاون آموزشی این واحد انجام شده و برای دبیران هر پایه ارسال می شد.

یادگیری زبان انگلیسی

 واحد زبان انگلیسی از اول مهر ماه و با شروع کلاس های درسی، شروع به فعالیت کرد. دانش آموزان تعیین سطح شدند و ۳ روز در هفته در کلاس های ۶ تا ۱۲ نفره به صورت آنلاین، شرکت می کردند.

 دبیران زبان انگلیسی، در طول سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، برای دیدار اولیا دانش آموزان ۵ بار به مدرسه آمدند. پشتیبانی این کلاس ها هم توسط معاونین مدرسه انجام می شد و کارنامه ها به صورت آنلاین به دانش آموزان ارائه می شد.

برنامه های فرهنگی

دختران تهرانپارسی مهر ماه ۱۳۹۹ به مناسبت روز جهانی غذا در جشنواره آشپزی شرکت کردند. جشن روز مادر، جشن تکلیف، طرح هفته دی، جشنواره یلدا و همچنین اجرای برنامه صبحگاهی از جمله فعالیت های دختران تهرانپارسی در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ بود.

آن ها همچنین در مسابقات و جشنواره های درون مدرسه ای و منطقه ای نیز شرکت کرده و رتبه های برتر را کسب کردند. شرکت در جشنواره آدرنالین، شعر و ادب، مسابقه آیه های زندگی، جشنواره خوشمزه های سالم و جشنواره همساز، از جمله فعالیت های تهرانپارسی ها در سال تحصیلی گذشته بود.

اخبار پیشنهادی