اولیا تهرانپارسی با مهارت های فرزندپروری آشنا شدند

جلسه آموزش خانواده با موضوع فرزندپروری در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس برگزار شد.

اولیا دانش آموزان پیش دبستان و پایه اول در این جلسه آموزش خانواده حضور داشتند و به صحبت های «مهتاب مجردی» مشاور خانواده گوش دادند.

مجردی ابتدا فرزندپروری را برای اولیا تعریف کرد و مزایای آموزش مهارت فرزندپروری را برای آن ها برشمرد: «بلد بودن مهارت فرزندپروری برای درک کردن رشد طبیعی کودکان است. بسیاری از والدین انتظارات غیرواقع بینانه ای از کودکان خود دارند که با سطح رشد آن ها متناسب نیست. بنابراین والدین با آشنا شدن با مراحل رشد طبیعی کودک، مشکلات مربوط به تاخیر رشد و وجود تفاوت های فردی در میان کودکان، می توانند فرزندانشان را بهتر درک کنند و انتظارات واقع بینانه تری از آن ها داشته باشند.»

 او مهارت فرزندپروری را از جمله تکنیک هایی دانست که مشکلات بسیاری را در تربیت رفع می کند: «اصلاح سبک فرزندپروری باعث اصلاح تعامل کودک و پدر و مادر، درمان اختلالات شخصیتی و حذف استرس های کودکان می شود.»

 مجردی در ادامه سه سبک فرزند پروری را برای والدین تشریح کرد: «سبک اول، «فرزندپروری آسان گیر» است. اولیا در این سبک مهرورز و پذیرا هستند و کنترل کمی بر رفتار فرزندشان دارند. آن ها اجازه می دهند بچه ها در هر سنی تصمیم گیری کنند. نتیجه این نوع فرزندپروری، پرورش کودکانی تکانشی و سرکش است. «فرزندپروری مستبدانه» کاملا بر خلاف فرزندپروری آسان گیر است. فرزندان در این سیستم تحت کنترل هستند و استقلال کمی دارند. کودکان در این خانواده ها مضطرب و ناخشنودند.»

 این مشاوره خانواده در انتها بهترین سبک فرزندپروری را به اولیا معرفی کرد: «بهترین نوع فرزندپروری، «مقتدارنه» است. در این سبک والدین روابط صمیمانه ای با فرزندانشان دارند و نسبت به نیازهای آن ها حساس هستند. فرزندان چنین خانواده هایی اعتماد به نفس بالایی خواهند داشت.»

اخبار پیشنهادی