توفیق حق: فعالیت مشاوران آموزشی مدارس دیده می شود

اهدای جوایز «تیک، تاک» در شورای عالی آموزش

«یعقوب امانی»، مشاور تحصیلی واحد گلستان و «محمدعلی جعفری»، مشاور تحصیلی واحد آبشناسان، بعنوان برگزیدگان سری اول برنامه مشاوره ای- انگیزشی «تیک، تاک»، عصر امروز با حضور در شورای عالی آموزش مجتمع علامه طباطبایی، جوایز خود را دریافت کردند.

یاسر توفیق حق، عضو هیات موسس مجتمع علامه طباطبایی و رئیس شورای عالی آموزش، در ابتدای مراسم، ضمن تشکر از همه مشاوران شرکت کننده در برنامه «تیک، تاک»، هیات محترم داوران و مجریان برنامه گفت: «این برنامه، ظرفیتی است که مانند ظرفیت های بالقوه دیگر در بخش های مختلفِ سازمان ما وجود دارد. چنین برنامه هایی می تواند به تقویت اهداف مجتمع، از جمله ارتقاء انگیزه و شوق یادگیری در دانش آموزان کمک کند.» وی دیده شدن فعالیت های مشاوران آموزشی و همکارانی که در جهت تحقق ماموریت های مجتمع زحمت می کشند را از جمله مزایای برنامه «تیک، تاک» عنوان کرد: «امکاناتی نظیر استودیو هفت و نیم در مجتمع فراهم شده است. انتظار داریم از این پتانسیل، حداکثر بهره برداری صورت پذیرد.»

یاسر توفیق حق، مصطفی جوادزاده، محسن ایرجی، محمدرضا میبدی، صادق بازوی و اسماعیل خشنود، اعضای شورای عالی آموزش مجتمع علامه طباطبایی هستند.

مصطفی جوادزاده: بسیاری از همکاران مان در گمنامی کارهای خوبی انجام می دهند

مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع علامه طباطبایی در سخنانی با ابراز خوشحالی از تولید برنامه «تیک، تاک» و مشارکت مشاوران در این برنامه افزود: «آقای یعقوب امانی، از حوالی سال ۱۳۸۴ در مجتمع علامه طباطبایی حضور دارند. خوشحالیم که امروز در خدمت ایشان بعنوان برگزیده دوره اول این برنامه مشاوره ای هستیم تا از زحمات همه این سالهایشان تشکر کنیم.» وی بر ادامه تولید برنامه هایی که به بالفعل کردن ظرفیت های موجود در مدارس، کمک می کند تاکید کرد: «بسیاری از همکاران مان در بخش های مختلف مدارس، در گمنامی کارهای خوبی انجام می دهند که شایسته است با اجرای برنامه های مناسب، این ظرفیت ها معرفی شوند.»

برنامه «تیک، تاک»، با هدف ارتقاء «انگیزه درس خواندن» و تقویت «شوق یادگیری» در دانش آموزان، در سه ماه گذشته تولید و پخش شده است. مشاوران تحصیلی مدارس علامه طباطبایی در واحدهای ابتدایی نیاوران، پاسداران و دخترانه تهرانپارس، مشاوران تحصیلی مدارس متوسطه دوره اول در واحدهای میرداماد، آبشناسان، گلستان و پاسدران و واحد شریعتی (دوره دوم)، با حضور در «استودیو هفت و نیم»، موضوعات انگیزشی و مشاورۀ تحصیلی را در ۹۰ ثانیه مطرح کردند. این مشاوران، توسط مدیران مدارس معرفی شده بودند. هشت قسمت اول برنامه «تیک، تاک»، پس از انتشار، توسط هیات داوران آموزشی مورد ارزیابی قرار گرفت. با رای هیات داوران، «یعقوب امانی»، مشاور تحصیلی واحد گلستان، بعنوان برگزیده دور اول برنامه «تیک، تاک» معرفی شد. همچنین «محمد علی جعفری»، مشاور تحصیلی واحد آبشناسان، با بیشترین بازدید ویدیویی، «جایزه ویژه مخاطبین» را دریافت کرد.

صادق بازوی: برنامه تیک تاک، سال آینده با قدرت بیشتر ادامه یابد

در بخش دیگری از جلسه شورای عالی آموزش مجتمع، صادق بازوی، مسئول آموزش مقاطع دوره اول و دوم متوسطه و رئیس هیات داوران برنامه «تیک، تاک»، ضمن ارائه گزارشی از روند داوری جایزه «تیک، تاک» گفت: «ویدیوهای منتشر شده، توسط هیات داوران سه نفره متشکل از بنده، آقای خشنود و آقای جهانشاد، در پنچ زمینۀ آراستگی ظاهری، جذابیت و به روز بودن موضوع، محتوای تخصصی آموزشی، شیوه اجرای محتوا و شروع و پایان بندی مناسب، مورد بازبینی و ارزیابی قرار گرفت.» وی با اشاره به کسب امتیاز ۹۴/۳۳ (از ۱۰۰ امتیاز) توسط «یعقوب امانی»، امتیاز «محمدعلی جعفری» را هم بالا و در حد ۹۰ امتیاز عنوان کرد و افزود: «امیدوارم برنامه تیک، تاک سال آینده با قدرت بیشتر ادامه یابد.»

اظهار نظر برگزیدگان: «ممنون که جزئی ترین مسائل هم دیده می شود»

ویدیوی مشاوره ای و انگیزشی «محمد علی جعفری» با عنوان «ریاضی و علوم را چطور بخوانیم؟» با ۳۰۷۸ بازدید، بیشترین بازدید مخاطبین  را دریافت کرده است. وی پیش از دریافت هدیه خود با تشکر از حسن نظر مخاطبین و اعضای شواری عالی آموزش اظهار داشت: «امیدوارم بتوانم به بهترین شکل در خدمت مجتمع علامه طباطبایی باشم.» یعقوب امانی نیز با ابراز خوشحالی از سال ها حضور در مجتمع علامه طباطبایی گفت: «خوشحالم که در مجموعه ای کار می کنم که هم برای دانش آموزان، هم برای پرسنل و هم برای خانواده ها، خلق ارزش می کند. ممنون که جزئی ترین مسائل هم در این سیستم دیده می شود.» ویدیوی مشاوره ای و انگیزشی یعقوب امانی با عنوان «چند روش برای افزایش شوق یادگیری» منتشر شده بود.

جواد امانی، مشاور تحصیلی واحد پاسداران با ویدیوی «خودتو دست کم نگیر!»، حامد معصومی، مشاور تحصیلی واحد میرداماد با ویدیوی «با انگیزه درونی درس بخوان»، حسن روانگرد، مشاور تحصیلی واحد شریعتی با عنوان «در خانه چطور درس بخوانیم؟»، سعیده جعفری، مشاور واحد ابتدایی پاسداران با ویدیوی «هدف داشتن یا نداشتن، مساله این است!»، مهشید بنار، آموزگار واحد ابتدایی نیاوران با ویدیوی «درس خواندن برای تشویق یا تنبیه» و بهاره طاهری و مهدیه شریفی، آموزگاران دبستان واحد تهرانپارس، با ویدیوی «خودت هواپیما بساز» در سری اول برنامه تیک تاک حضور داشتد.

برندگان هشت قسمت دوم برنامه مشاوره ای- انگیزشی «تیک تاک»، فروردین ماه اعلام می شود.

اخبار پیشنهادی