از میان ترم تا نوبت اول

امتحانات میان ترم دانش آموزان پایه دهم دبیرستان متوسطه علامه طباطبایی – واحد فرمانیه چهارشنبه ۲۵ آبان ماه به پایان رسید. دهمی ها امسال در واحد فرمانیه برنامه های آموزشی متنوعی دارند؛ برنامه هایی که هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی به پیشبرد تحصیلی دانش آموزان کمک بسیاری می کند.

«سید حسین حسینی علایی» مشاور دانش آموزان دهمی واحد فرمانیه درباره برنامه های آموزشی این دهمی ها می گوید: «آزمون های میان ترم با برگزاری آزمون از ۴ درس عمومی و ۴ درس اختصاصی، ۲۹ آبان به پایان رسید. در کنار این آزمون های میان ترم، مشاوره های آموزشی، امتحانات کلاسی، آزمون های هفتگی، جلسه با اولیا، کلاس های رفع اشکال و کلاس های حل تست از برنامه های آموزشی است که برای سال تحصیلی دهمی ها برنامه ریزی شده است.»

بررسی نقاط ضعف و قوت دانش آموزان و شروع کلاس های رفع اشکال از مهم ترین برنامه های دهمی ها تا امتحانات نیمسال اول است؛ علایی می گوید: «بر اساس نتایج آزمون های میان ترم و آزمون جامع ۲۹ آبان، جلساتی را با اولیا و دانش آموزان خواهیم داشت تا ضمن تحلیل نتایج، نقاط ضعف و قوت آموزشی دانش آموزان را شناسایی کنیم. از ماه آذر هم کلاسهای تقویتی در درس های اختصاصی ریاضی، شیمی، فیزیک و هندسه خواهیم داشت تا اشکلات دانش آموزان در این درس ها برطرف شود. برنامه کلاس های تقویتی تا انتهای سال خواهد بود اما تا امتحانات نوبت اول ۴ جلسه این کلاس ها را برگزار می کنیم.»

به گفته مشاور دهمی ها، اردوی مطالعاتی دیگر برنامه ای است که دهمی ها در پایان آذر ماه در آن شرکت می کنند: «یکی از مهم ترین عوامل جمع بندی مطالب درسی در کنار آزمون های هفتگی، اردوهای مطالعاتی است. دهمی ها هر هفته در سه آزمون شرکت می کنند تا با کمک این آزمون ها هر هفته بتوانند ایرادات آموزشی شان را برطرف کنند. در انتها هم آخرین برنامه آموزشی ما پیش از شروع امتحانات نیمسال اول، اردوهای مطالعاتی خواهد بود. این اردو های مطالعاتی در دو ماه پیش رو، در آذرماه با هدف امتحانات نیمسال اول و در ۲۳ دی ماه با هدف آزمون مدارس برتر برگزار می شود. مهم ترین هدف اردوهای مطالعاتی را می توان جمع بندی درس ها و نهایی کردن رفع اشکال آموزشی دانش آموزان دانست.»

علایی درباره کار تستی با دانش آموزان از پایه دهم می گوید: «در پایه دهم ما کنار برنامه های آموزشی که با دانش آموزان داریم، هر هفته دو زنگ کلاس تست پیشرفته هم برگزار می شود. تا پایان آبان فعلا در این کلاس ها تست های ریاضی حل کردیم اما با توجه به نکات آموزشی و بازخورد دانش آموزان از ضعف هایی در دیگر درس ها، این حل تست را درباره دیگر درس های اختصاصی هم انجام خواهیم داد.»

 

 

 

اخبار پیشنهادی