از آموزش فلسفه تا آشپزی در مدرسه

با کارگاهها و فعاليتهاي فوق برنامه دبيرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبايي – واحد پاسداران آشنا شويد.

«دبيرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبايي – واحد پاسداران» در کنار برنامه‌هاي آموزشي، کارگاه‌هاي آموزشي و فوق برنامه را براي عمق بخشي به يادگيري دانش‌آموزان مورد توجه جدي قرار داده است. در اين مسير، معلمان و مشاوران آموزشي همواره تلاش مي‌کنند با ايده‌هاي بکر و خلاقانه برنامه‌هاي جديدي را براي پرورش استعداد دانش‌آموزان طراحي و اجرا کنند. چرا که هدف نهايي ما در آموزش، شناخت و شکوفايي استعدادهاي دانش‌آموزان است. 

دختران علامهاي در کارگاه«مهارت ها و فلسفه زندگي»

دختران در مقطع متوسطه دوره اول، دوره حساسي را مي‌گذرانند. آنها نياز دارند تا مهارت هاي رفتاري بياموزند و از خودشان شناخت پيدا کنند. به همين دليل «کارگاه مهارت‌ها و فلسفه زندگي» براي «دختران علامه‌اي» طراحي شده است.

اين کلاس‌ها همراه با بازي و گفت‌و‌گو جهت کسب مهارت‌هاي عمومي، اجتماعي و انفرادي مانند کنترل خشم، خودآگاهي، بالا بردن اعتماد به نفس، ارتباط با محيط اجتماعي و افراد جامعه، هفته‌اي يک بار بصورت جلسات سه ساعته برگزار مي‌شود. استقبال خوب دانش‌آموزان و خانواده‌ها، از اين کارگاه‌هاي مهارتي باعث شده است تا مدرسه براي سال آينده برنامه‌هاي متتوع‌تري در اين بخش طراحي کند.

علامهايها رايانه را تخصصي ميآموزند

پيشرفت تکنولوژي و توليد نرم افزارهاي جديد، لزوم يادگيري و آموزش استفاده درست از فضاي مجازي را بيش از هميشه نمايان کرده است. علامه‌اي‌ها امکانات مناسبي براي کار با رايانه در مدرسه در اختيار دارند. کلاس آموزش رايانه و نحوه استفاده صحيح از نرم‌فزارهاي آموزشي و فضاي مجازي بصورت هفتگي برگزار مي شود. در اين کلاس‌ها تلاش مي‌کنيم تا درس کامپيوتر را منطبق با نيازهاي دانش‌آموزان و با روش‌هاي جديد آموزش دهيم. به همين دليل کلاس‌هاي آموزش نرم‌افزارهاي گرافيکي را در برنامه هفتگي گنجانده ايم.

آشپزي در مدرسه؛ شرکت در کارگاههاي مهارتي

«دختران علامه‌‌اي» لازم دارند تا استعدادهايشان را شناخته و مهارت‌هايشان را افزايش دهند. مربيان «مدرسه علامه طباطبايي» نيز در اين زمينه به آنها کمک مي‌کنند. به همين منظور کارگاه‌هاي فوق برنامه مهارتي براي «علامه‌اي‌ها» تدوين شده است.

در اين کارگاه‌ها، دانش آموزان ضمن افرايش مهارت‌هايشان، فعاليت‌هاي گروهي را تمرين مي کنند. کارگاه هاي دوخت، آشپزي، نمد دوزي و .. براي آموزش مهارتهاي علامه‌اي‌ها برگزار مي شود. اين کارگاه‌ها در دو تا سه هفته اجرا مي شود. هنر طبخ غذا و آراستن سفره خانواده، هنر ارزشمندي است.

آشپزي و طباخي يعني استفاده درست و به جا از حواس پنج‌گانه و هوش؛ هم چنين تمرين نظم و انضباط در کار. «علامه‌اي‌ها» هر هفته ۲ ساعت به آشپزخانه مدرسه مي‌روند و با استفاده از امکاناتي که در اختيارشان قرار مي‌گيرد، به طبخ انواع غذا- کيک و شيريني، دسر و سالاد مي‌پردازند.

اخبار پیشنهادی