ارزیابی دبیران آبشناسانی توسط دانش آموزان

دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان در اولین فاز برنامه نظرسنجی از کیفیت آموزشی دبیران خود شرکت کردند. آبشناسانی ها هفته اول آبان ماه مجموعا به ۹۰ سوال درباره همه دبیرانشان پاسخ دادند. «محمد عظیمی» معاون آموزشی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان درباره این طرح می گوید: «یکی از مهمترین برنامه های واحد آبشناسان، پایش مستمر دبیران است. واحد آبشناسان بیش از ۹۰ دبیر آموزشی دارد و حجم بالای فعالیت ها نباید باعث کاهش کیفیت آموزشی در کلاس ها شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم دبیران را در طول سال تحصیلی دو یا سه مرتبه توسط دانش آموزان ارزیابی کنیم.»

آیا ارزیابی دبیران مدرسه سال های گذشته انجام می گرفت؟ عظیمی می گوید: «سال های تحصیلی گذشته ارزیابی دبیران بعد از امتحانات نوبت اول انجام می گرفت. اما امسال چون دانش آموزان بعد از دو سال آموزش آنلاین به مدرسه برگشتند، نیاز بود تا ارزیابی ها با کیفیت و کمیت بیشتری انجام شود. به همین دلیل فاز نخست نظرسنجی در هفته اول آبان ماه انجام شد. در فاز اول این پروژه از یک نظرسنجی جامع ۳۰۰ سوالی استفاده کردیم. برای هر دبیر ۵ سوال اختصاصی در نظر گرفتیم که همه دبیرهای آموزشی سنجیده شوند. در فاز دوم، درباره کادر اجرایی و دبیران اجرایی هم از دانش آموزان نظرسنجی می کنیم.»

معاون آموزشی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان اعتقاد دارد این ارزیابی ها به دلیل نگاه سرمایه ای مجتمع به دبیران برگزار می شود: «دبیران مدارس علامه طباطبایی سرمایه های مجتمع هستند و همکاری طولانی مدت با آنها از برنامه های ما است. بنابراین بعد از مشخص شدن نتایج این نظرسنجی ها با دبیرانمان جلسه می گذاریم و نقاط ضعف و قوت را بررسی می کنیم تا در ادامه سال روند رو به رشد آموزشی دانش آموزان و مدرسه بیشتر از قبل شود.»

اخبار پیشنهادی