اخلاق مداری در کنار آموزش حرفه ای؛ کلید موفقیت دانش آموزان واحد پاسداران

در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران، علاوه بر مباحث آموزشی به بُعد تربیتی دانش آموزان هم توجه می شود. در همین راستا، در طول سال تحصیلی برنامه های متنوعی برای خانواده ها و دانش آموزان این مدرسه برگزار می شود.

«سید جلال الدین سیفی» مدیر واحد پاسداران درباره اهمیت آموزش موضوعات اخلاقی و تربیتی در کنار درس، می گوید: «در واحد پاسداران علاوه بر برطرف کردن دغدغه اولیا از نظر کیفیت آموزش، به مسائل تربیتی و اخلاقی دانش آموزان هم توجه بسیاری می شود. اعتقاد داریم آموزش و پرورش تکمیل کننده یکدیگر هستند و هر کدام بدون حضور دیگری، نمی تواند دانش آموزی چند بعدی تربیت کند.»

به گفته سیفی، برنامه های پرورشی واحد پاسداران در طول سال تحصیلی، هم والدین و هم دانش آموزان را در بر می گیرد: «در طول سال تحصیلی برای اولیا، کارگاه های آنلاین متعددی به مناسبت های مختلف برگزار می شود. از جلسات آنلاین آموزش خانواده تا کارگاه هایی با موضوعات مربوط به نقش خانواده در تربیت یک جامعه اخلاق مدار. علاوه بر این موارد، اولیا می توانند در ساعاتی خاص با روانشناس این واحد نیز درباره مسائل تربیتی و پرورشی گفت و گو کنند.»

علاوه بر اولیا، دانش آموزان واحد پاسداران هم در کلاس های متنوعی مطالب تربیتی و اخلاقی یاد می گیرند. سیفی می گوید: «کلاس فبک و مهارت های زندگی از جمله کلاس هایی هستند که در آن ها درباره موضوعات اخلاقی و تربیتی با دانش آموزان صحبت می کنیم. موضوع کلاس فبک، درباره مهارت تفکر است. در کلاس مهارت های زندگی هم سایر جنبه های اخلاقی و مهم زندگی را بر اساس سرفصل های مشخص، آموزش می دهیم. بخش بسیار مهمی از آموزش مفاهیم اخلاقی و تربیتی هم در کلاس های قرآن و هدیه های آسمانی انجام می شود.»

مدیر واحد پاسداران در انتها درباره تاثیر رفتار بزرگسالان بر دانش آموزان می گوید: «افراد بزرگسال الگوی دانش آموزان هستند. پس می توانند با اخلاق و رفتار مناسب، تاثیر بسیار مثبتی بر آن ها بگذارند. وقتی دانش آموز ببییند کادر اجرایی، معلم، مدیر مدرسه و خانواده خود، به همان مبانی اخلاقی که به او آموزش داده می شود، متعهد و پایبند هستند، تاثیر مثبتی در شخصیت دانش آموز خواهد داشت.»

اخبار پیشنهادی