اجرای برنامه های فرهنگی برای پاسدارانی های دوره دوم با هدف شادابی و نشاط

مسئول فرهنگی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران می گوید برنامه های فرهنگی مدرسه در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ با اهداف متنوعی برنامه ریزی شده اند که تقویت ویژگی های فردی و شادابی و نشاط دانش آموزان مهمترین آن ها بوده است. «جواد شاهچراغی» می گوید: «دانش آموزان زمان زیادی از وقت روزانه شان را در مدرسه سپری می کنند. پس باید فضای مدرسه، شادابی و نشاط در آن ها ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف مهم، در طول سال تحصیلی برنامه های مختلف فرهنگی و تفریحی برایشان در نظر گرفتیم.»

شاهچراغی در توضیح برنامه های فرهنگی مدرسه در ابتدای سال تحصیلی می گوید: «برگزاری ۴ جلسه آموزش خانواده، مسابقات نماز و احکام، مراسم مذهبی به مناسبت عاشورا و تاسوعای حسینی و انتشار رادیو پاسداران، مهمترین برنامه هایمان در پاییز بود.»

دانش آموزان واحد پاسداران در سال تحصیلی به اردوهای مختلفی هم رفتند. «پینت بال و سنما، باغ کتاب، اُپارک، بازدید از معدن نمک گرمسار، سفر به مشهد مقدس برای هر سه پایه، سفر به جاجرود برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم و برگزاری اردوی تفریحی شهریار برای کنکوری ها از جمله اردوهایمان در سال تحصیلی بود.»

به گفته مسئول فرهنگی واحد پاسداران جشن ها و مراسمات مذهبی با اهداف خاصی در مدرسه برگزار شده است: «جشنواره خیریه غذا در اسفند ماه یکی از مهمترین برنامه هایمان بود. دانش آموزان در این جشنواره با خرید و فروش آشنا شدند و در نهایت سود حاصل از کارشان را به خیریه اهدا کردند. همزمان با آن جشنواره کمدتکانی برگزار کردیم. همچنین جشن پایان نیمسال اول، جشن روز معلم، افطاری دانش آموزی و برگزاری مراسم مذهبی مثل ایام فاطمیه و زیارت عاشورا، ویژگی های فردی مثل حس مسئولیت پذیری و همکاری در دانش آموزان را تقویت کردیم.»

به گفته شاهچراغی آخرین جشن دبیرستان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران اوایل تیرماه برگزار می شود. در این جشن دانش آموزان کارنامه می گیرند و از نفرات برتر مدرسه تقدیر می شود.

اخبار پیشنهادی