در پایگاه تابستانی واحد شریعتی چه گذشت؟

پایگاه تابستانی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی در دو بخش آموزشی و تفریحی به مدت شش هفته برگزار شد. دانش آموزان واحد شریعتی از ۲۶ تیرماه پایگاه تابستانی خود را شروع کردند.

برگزاری اردوی دوستی برای آشنایی با همکلاسی های جدید

آغاز پایگاه برای پایه دانش آموزان پایه دهم، برگزاری اردوی دوستی بود. پایه دهمی ها چهارشنبه ۲۷ تیرماه به اردوگاه شهید منتظری واقع در شهریار رفتند. در این اردو معلمان، مشاوران، کادر اجرایی و «مهدی لواسانی» مدیر واحد شریعتی هم حضور داشتند.

آموزش اسب سواری برنامه اول پایه دهمی های واحد شریعتی بود. دانش آموزان با حضور مربی سوارکاری، اسب سواری را آموزش دیدند. دانش آموزان واحد شریعتی بعد از سوارکاری، به گروه های مختلف تقسیم شدند و بازی و ورزش را آغاز کردند. فوتبال، تنیس روی میز، فوتبال دستی و بدمینتون از جمله رشته هایی بود که دانش آموز در آن ها شرکت کردند. شنا در استخر برنامه دیگر دانش آموزان پایه دهم واحد شریعتی در این اردو بود.

اردوهای واحد شریعتی در شش هفته پایگاه تابستانی ادامه داشت. کارتینگ، استخر، فوتبال، دوچرخه سواری کوهستان وبولینگ از جمله این اردوها بودند.

استعداد و علاقه دانش آموزان مشخص شد

کلاس های پژوهشی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی در پایگاه تابستانی هر هفته روزهای سه شنبه برگزار شد. انیمیشن سازی، رباتیک، سازه ماکارونی، راکت آبی، گلایدر، مکاسیستم و بازی سازی رشته هایی بودند که دانش آموزان در آن شرکت کردند.

حضور در کلاس های پژوهشی در مدت پایگاه تابستانی برای دانش آموزان اجباری بود تا با شناخت کامل از هر رشته استعداد و توانایی خود را کشف کنند.  کلاس های پژوهشی با آغاز سال تحصیلی ادامه می یابد و هر دانش آموز با توجه به علاقه خود در یکی از کلاس ها شرکت می کند.

برگزاری میز آزمایش برای تقویت تفکر علمی

برنامه ویژه آموزشی – پژوهشی واحد شریعتی در پایگاه تابستانی برگزاری میز آزمایش بود. دانش آموزان پایه دهم و یازدهم یکشنبه ها در این برنامه شرکت می کردند. «بطری لیدن»، «حلقه دود» و «فواره آب» از جمله آزمایشاتی بود که در«میز آزمایش» واحد شریعتی انجام شد.

دانش آموزان  بعد از اجرای هر آزمایش نتایج آن را تفسیر کردند و به صورت مکتوب به مشاور خود تحویل دادند. برای تفسیرهای صحیح ۵ امتیاز در نظر گرفته و در انتهای پایگاه تابستانی، جایزه ای به دانش آموز برتر اهدا شد.

پایان پایگاه با مسابقه و آزمون

پایگاه تابستانی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد شریعتی با برگزاری مسابقات ورزشی و آزمون جامع تابستان به پایان رسید. ۵ شهریور ماه مسابقات ورزشی با عنوان «از قربان تا غدیر» در واحد شریعتی برگزار شد.

در این رقابت ها ۱۶ تیم سه نفره حضور داشتند و در رشته های روپایی، دارت و پرتاب توپ بسکتبال در سبد با هم مسابقه دادند. در همین روز کادر اجرایی و دانش آموزان مدرسه با همکاری گروه غذایی هفت و نیم بیش از پانصد غذای نذری در روستاهای محروم اطراف تهران توزیع کردند.

در روز پایانی پایگاه تابستانی هم آزمون جامع تابستان برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار شد. آزمون پایانی پایگاه تابستانی دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی ششم شهریور ماه در دو بخش تستی و تشریحی برگزار شد و دانش آموزان در هر دو بخش به سوالاتی از دروس ریاضی، فیزیک، شیمی، هندسه و زیست شناسی پاسخ دادند. هدف از این امتحان ارزیابی یادگیری دانش آموزان در شش هفته پایگاه تابستانی و جمع بندی درس های مطالعه شده بود.

اخبار پیشنهادی