آگاهی جامعه، هدف برگزاری کارگاه فبک ویژه بزرگسالان

مرکز مشاوره روانشناسی هفت و نیم، میزبان کارگاه دو روزه فلسفه برای کودکان ویژه مادران، مربیان و علاقه مندان یادگیری مهارت های تفکر بود. این کارگاه در روزهای پنج شنبه و جمعه ۱۱ و ۱۲ آبان برگزار شد و مدرس آن زهرا اُمّی، دکترای فلسفه تطبیقی بود.  

سارا قادری، پژوهشگر و تسهیل گر فلسفه برای کودکان در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران از اهداف برگزاری این کارگاه در مرکز مشاوره روانشناسی هفت و نیم می گوید: « هدف کلاس فلسفه برای کودکان آشنایی و آگاهی یافتن والدین از انواع تفکر است. برخی از کسانی که در این کارگاه شرکت کردند ابتدا با حس منفی وارد شدند اما پس از گذشت زمان کمی از کارگاه، در فعالیت های جمعی حضور فعال پیدا کردند. برگه های نظرخواهی نشان دهنده این است که آنها اطلاعات مفید بسیاری در مورد روند تفکر در کودک خود و نحوه مواجهه با سوالات فرزندشان کسب کرده اند و تقاضای برگزاری کارگاه های تکمیلی را داشتند.»

قادری می گوید فلسفه برای کودکان در جامعه ناشناخته است. «بسیاری از خانواده ها از موضوعی به نام فلسفه برای کودکان و اهمیت آن بی اطلاع هستند. ما با برگزاری این کلاس ها سعی داریم جامعه را نسبت به این موضوع حساس و آگاه کنیم.»

او در مورد برگزاری کلاس فبک برای بزرگسالان می گوید: «اگر کودکی که ما به او استدلال را آموزش داده ایم یک خانواده مستبد داشته باشد، آموزشهای ما بی ثمر می شود؛ پس لازم است که اولیاء هم از موضوعاتی مانند تفکر مراقبتی، تفکر خلاق و تفکر انتقادی آگاه باشند و رفتار مناسب در مقابل کودک خود داشته باشند.»

مرکز مشاوره هفت و نیم که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است، در آینده نزدیک دور جدید کارگاه فبک برای بزرگسالان را برگزار می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به کانال مرکز مشاوره هفت و نیم به آدرس @Moshavere7_O_nim مراجعه کنید.

اخبار پیشنهادی