آموزش زبان ، یک تجربه جدید یک دنیای جدید

يادگـيري زبان ‌انگليـسي در دوره نونهالي و نوجواني سهل‌تر است که در برنامه‌ريزي مدارس علامه طباطبایی اهميت ويژه‌اي براي آن قائل شده‌ايم. سرگروه زبان انگليسي مجتمع فرهنگي-آموزشي علامه طباطبايي شيوه آموزش زبان انگليسي را در مدارس ابتدایی مجتمع تشريح کرده است.

مجموعه First Friends يک دوره آموزش زبان انگليسي کودکان است که در سه سطح  (يک سطح مقدماتي و دو سطح اصلي) توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است. کتاب‌هاي First Friends از سري کتاب هاي جديدي است که در آموزشگاه هاي زبان براي تدريس زبان انگليسي به کودکان مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

هر يک از سطوح اين مجموعه داراي يک کتاب دانش‌آموز، يک کتاب تمرين، کتاب معلم، فايل‌هاي صوتي، فلش کارت و منابع کمک آموزشي است که زبان انگليسي را طبق اصول و سرفصل بندي منظم به کودک آموزش خواهد داد. در اين مجموعه سعي شده است تا آموزش‌ها در قالب تصاوير رنگي و جذاب ارائه شود تا کودک را براي يادگيري علاقمند سازد.

مجموعه First Friends داراي دو سطح اصلي و يک سطح مقدماتي با نام Little Friends است. 
Little Friends يک دوره آموزشي براي کودکان کوچک‌تري است که قادر به خواندن و نوشتن نيستند. اين کتاب سعي در آشنا نمودن کودک با لغات، اعداد و مفاهيم دارد که به عنوان پايه دو کتاب First Friends 1,2 مي‌باشد. در ادامه در اين دو کتاب سعي شده است تا به روشي کاملا جذاب و سرگرم کننده مفاهيم آموزشي و ارزشهاي خانواده به کودک منتقل شود.

مجموعه Family and Friends يک دوره آموزش زبان انگليسي کودکان سنين ۸ الي ۱۲ ساله‌ است که در هفت سطح  (يک سطح مقدماتي و شش سطح  اصلي) توسط انتشارات آکسفورد منتشر شده است.

این کتاب‌ها از سري کتاب‌هاي جديدي است که در آموزشگاه‌هاي زبان براي تدريس زبان انگليسي به کودکان، مورد استفاده قرار مي‌گيرد. هر يک از سطوح اين مجموعه داراي يک کتاب دانش آموز، يک کتاب تمرين، کتاب معلم، کتاب هاي تست، منابع کمک آموزشي، فايل هاي صوتي و نرم افزار اينتراکتيو مي باشد که زبان انگليسي را طبق اصول و سرفصل بندي منظم به کودک آموزش خواهد داد. در اين مجموعه سعي شده است تا آموزش‌ها در قالب تصاوير رنگي و جذاب ارائه شود تا کودک را براي يادگيري علاقمند سازد.

نرم افزار آموزشي اين کتاب نيز به صورت جداگانه مباحث آموزشي کتاب را به صورت کاملا  اينتراکتيو و بر اساس کتاب اصلي و تمرين‌هاي کتاب تمرين، آموزش مي‌دهد. همچنين پيش از دوره استارتر يک کتاب براي الفبا ارائه شده است که الفباي زبان انگليسي را به کودک آموزش مي‌دهد.

از ويژگي‌هاي اين مجموعه آشنايي با دانش صدا و پژواک، آزمون و تمرين‌هاي مشخص براي تعيين سطح زبان آموز و حمايت کامل از معلم و پدر و مادر را مي‌توان نام برد.اين مجموعه مي‌تواند از سوي کودکان، دانش آموزان، والدين و مدرسين زبان انگليسي مورد استفاده قرار گيرد.

علاوه بر مجموعه کتاب‌هاي بالا کتاب‌هايGrammar (جهت پيشرفت دانش آموزان در دستور زبان و ساختارهاي جملات انگليسي) کتاب Singing the Kids (مجموعه شعر و آواز در جهت جذب و فان کردن کلاس‌ها)، مجموعه Sesame Street و Magic English (در جهت جذب دانش‌آموزان و درک آن‌ها از اينکه جملات را در چه مکان‌هايي بايد استفاده کنند ) گنجانده شده است.

اخبار پیشنهادی