آغاز کلاس های طرح ادونس

کلاس های طرح ادونس دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ از امروز ۱۲ آبان ماه آغاز شد. این کلاس ها برای دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم برگزار می شود.

کلاس های طرح ادونس ۴ زنگ است و تا پنجشنبه ۲۴ آذر به مدت شش هفته ادامه خواهد داشت. ساعت برگزاری کلاس های این طرح هم ۷:۳۰ تا ۱۲:۴۰ است. برای سهولت در رفت و آمد دانش آموزان، امسال کلاس های طرح ادونس برای هر دانش آموز در واحد تحصیلی اش تشکیل می شود.

«محسن ایرجی» مسئول آموزش دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی و مدیر واحد آبشناسان درباره اهداف برگزاری طرح ادونس می گوید: «همواره این موضوع مطرح است که در بین آموزشی که از شنبه تا چهارشنبه در مدارس وجود دارد، آیا می توان آموزش غیر هم سطح هم برای دانش آموزان در نظر گرفت؟ برای این کار باید بخشی از دانش آموزان برای اهداف آموزشی خاص، به شکل ویژه ای آموزش ببینند. هدف از طرح ادونس این است که برای بچه هایی که علاقمندی ویژه ای به ریاضی و علوم دارند و دوست دارند آموزش عمیقتری ببینند، بستری آماده کنیم.»

به گفته ایرجی طرح ادونس شامل دو زنگ ریاضی و دو زنگ فیزیک است: «در زنگ های ریاضی رشد تفکر منطقی و انتقادی مدنظر است. یعنی بچه ها به طور خلاصه یاد بگیرند ریاضی چیست و چطور باید مسائل را منطقی تحلیل کنیم. این روند در کلاس های درسی هم وجود دارد اما در طرح ادونس در سطح پیشرفته ای انجام خواهد شد. دو زنگ دیگر طرح ادونس، هر هفته به درس فیزیک اختصاص داده شده است. نگاه جستجوگرانه علمی در کلاس با تعامل معلم و دانش آموزان هدف اصلی آموزش فیزیک در این کلاس ها است.»

لینک کوتاه : https://link.kvno.ir/nUbnbNp8I

اخبار پیشنهادی