آغاز مهر برای ۲۰۰۰ دانش آموز علامه ای

مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی برنامه های ویژه برای اول مهر تدارک دیدند. گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس و ایام سوگواری محرم، از ویژه برنامه های مدارس بود.

مارش نیروی زمینی ارتش در واحد پاسداران

آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران با برنامه های خاص همراه بود. «امیر سرتیپ دوم پزشک بابلی» ، رئیس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش، مهمان ویژه این مراسم بود. او در مورد عظمت جنگ تحمیلی و ضرورت زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آن، سخنرانی کرد.

 همچنین به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، گروه مارش نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم حضور یافتند. مارش نیروی زمینی ارتش، علاوه بر سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران، قطعه هایی با موضوع دفاع مقدس و ماه محرم اجرا کردند.

دارا امانی، مدیر واحد پاسداران، در سخنرانی کوتاه برای دانش آموزان، ضمن خیر مقدم به دانش آموزان و اولیا، از اقدامات صورت گرفته برای آماده سازی مدرسه گفت. او دانش آموزان را به نظم در همه کارها و استفاده معنوی از ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان دعوت کرد.

ارادت میردامادی ها به شهدا

مراسم آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول واحد میرداماد با خواندن سوگندنامه توسط دانش آموزان و صحبت های مدیر واحد میرداماد برگزار شد. مجید نیک دهقان این مراسم با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس و آغاز هفته دفاع مقدس و ماه محرم نیز گفت: « همزمانی این سه مناسبت اهمیت زیادی دارد که باید به آن توجه ویژه ای کرد. بسیاری از کسانی که روزی در همین مدارس به جای دانش آموزان بودند حالا یا بین ما نیستند و به شهادت رسیده اند و یا در جبهه ای دیگر در حال نبرد هستند. پس نباید فراموش کنیم امنیت امروز ما مرهون جان فشانی های این افراد است.»

 

شعار واحد گلستان: مدرسه محل زندگی است

سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان با شور و نشاط آغاز شد. در این مراسم حجت حضرتی مدیر واحد گلستان با اشاره به اهمیت دانش به همراه فهم گفت: « دانش و درس خواندن به تنهایی کمکی به انسان نمی کند و وقتی دانش با فهم همراه نباشد می تواند آسیب های زیادی به بشریت وارد کند.»

 وی افزود: «شعار امسال مدرسه ما این است که مدرسه فقط جای درس خواندن نیست، بلکه محل زندگی است. زیرا درس خواندن فقط یکی از ابعاد تحصیل است پس باید دانش آموزان طوری درس بخوانند که منتهی به فهم شود.» در این مراسم با پذیرایی از دانش آموزان و والدین آنها، سال تحصیلی جدید آغاز به کار کرد.

جشن شکوفه های نیاورانی

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی واحد نیاوران بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند. این جشن با حضور  خانواده ها انجام شد. مدیر واحد نیاوران با بیان اینکه خانواده ها در طول سال تحصیلی همیار مدرسه باشند گفت:« پدر و مادرها هم به مدرسه اعتماد کنند و در کنار ما باشند تا بتوانیم مشکلات را با هم حل کنیم.»

در این مراسم و به ابتکار مدیر مدرسه علاوه بر دانش آموزان، والدین نیز صف تشکیل دادند. هادی ربیعی درباره این موضوع نیز گفت:« هدف از این کار این بود که بچه ها نظم را از پدرومادرها یاد بگیرند زیرا کودکان در سنی هستند که از طریق عملی خیلی بهتر آموزش می بینند.»

اهتزاز پرچم ایران در واحد آبشناسان

در مراسم بازگشایی مدرسه در واحد آبشناسان، حمیدرضا خردمند، مدیر واحد آبشناسان، در سخنرانی خود به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس اشاره کرد و از رشادت های رزمندگان سخن گفت.

در قسمت دیگری از مراسم گروه پرچم متشکل از دانش آموزان به روی سن آمدند و طی مراسمی پرچم مقدس ایران را به اهتزاز درآوردند. همچنین مراسم کوتاه عزاداری امام حسین(ع) انجام شد.


 

دوره دومی های پاسداران با نظم آغاز کردند

شروع سال تحصیلی جدید در دبیرستان پسرانه دوره دوم – واحد پاسداران با صحبت های مدیریت همراه بود. در این مراسم محمد طاهری، مدیر واحد پاسداران، بر نظم دانش آموزان تاکید کرد و از آنان خواست که در تمام مراحل مدرسه انضباط را رعایت کنند. او همچنین در بخشی دیگر از حرفهای خود با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری برای امام حسین (ع) درباره اهمیت همزمانی آغاز سال تحصیلی جدید با ماه محرم و هفته دفاع مقدس تاکید کرد.

جشن دبستانی های پاسداران

جشن شکوفه های پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران روز چهارشنبه، ۲۹ شهریور، برگزار شد. در این جشن بعد از معرفی دانش آموزان، مسابقه هایی مانند بادکردن بادکنک و پانتومیم بین پدران و پسران برگزار و به آنها هدایایی اهدا شد.

سید جلال الدین سیفی مدیر واحد پاسداران در سخنانی برنامه های مدرسه را مبتنی بر بازی برای افزایش مهارتهای زندگی و شادی بین دانش آموزان دانست و گفت: «برنامه ها و طرح هایی داریم که بچه ها همراه با بازی، زندگی کنند و آموزشهای مختلفی ببینند. زیرا هدف اصلی این است که آموزش به دانش آمور به صورت عملی باشد.»

تلاش تا آخرین حد توانایی

دانش آموزان دبیرستان دوره اول واحد فرمانیه نیز همزمان با سایر مدارس به استقبال آغاز سال تحصیلی جدید رفتند. ابوالفضل رستمی، مدیر واحد فرمانیه، در آستانه آغاز سال تحصیلی با تاکید بر نظم، دو توصیه به دانش آموزان کرد. وی گفت:« اولین توصیه من نظم در همه امور از جمله در پوشش و وسائل و رفت و آمد و تکالیف و همه وظایفی که بر عهده دانش آموزان است. توصیه دوم هم تلاش در سطحی است که توانایی آن را دارند.» وی همچنین از خانواده های دانش آموزان خواست که در راستای برنامه های آموزشی به مدرسه کمک کنند تا آموزش به دانش آموزان روند بهتری پیدا کند.

جشن مهر در شریعتی

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان پسرانه دوره دوم- واحد شریعتی برگزار شد. مدیر دبیرستان پسرانه دوره دوم- واحد شریعتی درآستانه اول مهر مهمترین آرزوی خود را چند بعدی بودن دانش آموزان بیان کرد و گفت: «در مورد بازگشایی مدارس و ابتدای مهر همه بچه ها می دانند که باید در شان دانش آموز باشند و ظاهر آنها مرتب و مناسب باشد. نکته اصلی این است که بچه ها روز اول هدفمند و شاد وارد مدرسه شوند. مهمترین آرزوی من این است که فارغ التحصیل این واحد آموزشی فردی چند بعدی باشد یعنی در حوزه درس، ورزش و هنر دارای توانایی بالایی باشد.”

دختران پاسدارانی با عشق وارد مدرسه شوند

دختران دبیرستانی دوره اول – واحد پاسداران نیز همزمان با دیگر واحدها آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند. در این مراسم که با اهدای گل به دانش آموزان همراه بود مدیر واحد ضمن گرامیداشت مصادف شدن بازگشایی مدارس و هفته دفاع مقدس با ایام محرم، از آنها خواست که در طی سال تحصیلی هدفمند و پرتلاش باشند. زینب کمال الدین، مدیر دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران گفت:«توصیه من به دانش آموزان این است که مدرسه را به عنوان جایگاهی امن برای خود ببینند و با عشق به آن وارد شوند. زیرا مدرسه و همه کادر اجرایی آن همیشه در کنار بچه ها هستند و آنها را مانند فرزندان خود می دانند.»

جشنِ تهرانپارسی ها برای آغاز مدرسه

 مراسم آغاز سال تحصیلی در پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی- واحد تهارنپارس با حضور مجری کودک و در فضایی شاد برای دانش آموزان برگزار شد. در آستانه بازگشایی مدارس مدیر واحد تهرانپارس با تاکید بر همکاری خانواده ها در آموزش به کودکان گفت:« ما از والدین تقاضا داریم با همکاران ما همدل باشند. نظرات خود را به ما بگویند. سازندگی ایجاد نمی شود مگر با انتقادات و پیشنهادات اولیا. خواهش دیگر من این است که اولیا به راهکار پیشنهاد خودشان هم فکر کنند . این باعث می شود که خود را جای ما و جای دیگر والدین بگذارند و فقط آسایش فرزند خود را در نظر نگیرند.»

مراسم و برنامه های مختص بازگشای مدرسه، هفته دفاع مقدس و ایام سوگواری محرم تا آخر هفته جاری در مدارس علامه طباطبایی ادامه می یابد.

اخبار پیشنهادی