آغاز مرحله مقدماتی جشنواره ورزشی علامه ای ها

مرحله مقدماتی چهارمین جشنواره ورزشی «طلیعه نور»، ویژه دانش آموزان مدارس ده گانه مجتمع علامه طباطبایی آغاز شد. مرحله نهایی این جشنواره در ۸ رشته پینگ پنگ، دارت، شطرنج، فوتسال، بسکتبال، والیبال، طناب کشی و فوتبال دستی، اواسط زمستان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

براساس اعلام دبیرخانه مسابقات، مرحله مقدماتی جشنواره «طلیعه نور» بصورت درون مدرسه ای برگزار می شود. تیم ها و نفرات برتر، جهت شرکت در مرحله ای بعدی، از طرف واحدهای آموزشی به دبیرخانه جشنواره معرفی می شوند. مرحله دوم جشنواره در سطح مجتمع و به تفکیک مقاطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم برگزار می شود.

در مرحله مجتمعی جشنواره ورزشی طلیعه نور از هر مدرسه، دو تیم برتر در رشته های «فوتسال» و «طناب کشی» و تیم اول رشته های «شطرنج»، «بسکتبال»، «والیبال»، «پینگ پنگ» و «دارت» شرکت خواهند کرد. در رشته فوتبال دستی هم ۳ اول هر مدرسه به مرحله پایانی راه خواهند یافت.

حدود ۲۵۰۰ نفر در مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی تحصیل می کنند. هر دانش آموز مجاز است در یک رشته تیمی (فوتسال، والیبال و بسکتبال) و یک رشته انفرادی (پینگ پنگ، شطرنج، دارت و وتبال دستی) شرکت کند. رشته طناب کشی هم به صورت آزاد برای همه دانش آموزان در نظرگرفته شده است.

در آیین نامه ابلاغی جشنواره ورزشی طلیعه نور، موضوعاتی نظیر «گسترش و توسعه پایدار ورزش مدارس»، «ایجاد رقابت سالم ورزشی»، «بهداشت و سلامت جسم و روان و حفظ شادابی»، «ایجاد انگیزه والا در فراگیری علم و دانش»، «انتقال ارزش های دینی و پرورش اخلاق اسلامی و همبستگی فعالیت های گروهی»، «پرورش روحیه نظم و انضباط اجتماعی و گروهی» و «ترویج و تقویت فرهنگ دوستی و همیاری» بعنوان اهداف جشنواره ورزشی «طلیعه نور» ذکر شده است.

اخبار پیشنهادی