آشنایی با کلاس های فوق برنامه دبستان های علامه طباطبایی در سال تحصیلی جدید

مدارس پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ کلاس های فوق برنامه متنوعی برای دانش آموزان خود در نظر گرفته اند. دانش آموزان پیش دبستان و دبستان های علامه طباطبایی واحدهای نیاوران، تهرانپارس، پاسداران و تجریش از ابتدای سال تحصیلی در کنار دروس اصلی خود در این کلاس ها نیز شرکت خواهند کرد. لگو، رایانه، بازی، مهارتهای زندگی، فلسفه، کتابخوانی و یوگا از جمله این کلاس های هستند.

تقویت ذهنیت هندسی با لگو

نوآموزان علامه ای در سال تحصیلی جدید در کلاس های لگو شرکت می کنند. این سرگرمی فکری، خلاقیت دانش آموزان را افزایش داده و باعث تقویت ذهنیت هندسی آن ها می شود. لگو از طریق درگیر کردن دانش آموزان در انجام کاری مشترک، تمرین مناسبی برای کار گروهی و مسئولیت پذیری آن ها هم هست. علامه ای های کوچک در واحدهای نیاوران، تهرانپارس، پاسداران و تجریش در هفته، یک زنگ کلاس لگو دارند.

آموزش رایانه؛ از اصول ابتدایی تا پیشرفته

برگزاری کلاس رایانه از مهمترین برنامه های مدارس علامه طباطبایی برای آشنا کردن دانش آموزان با سخت افزار، نرم افزار و ساخت بازی های مختلف است. علامه ای ها از پایه اول تا سوم با اصول اولیه کار با رایانه و نرم افزارهای کاربردی آن آشنا می شوند. آن ها یاد می گیرند در نرم افزار «ورد» متن بنویسند و در نرم افزار «پینت» نقاشی بکشند. دانش آموزان پایه سوم تا ششم کار با رایانه را به صورت تخصصی تر آموزش می بینند. ساخت بازی های ساده کامپیوتری از مهمترین اهداف این کلاس است. پایه ششمی هایی که اصول اولیه ساخت بازی را یاد می گیرند می توانند خودشان بازی های ساده بسازند.

آموختن روش های زندگی فردی و اجتماعی

مهارتهای زندگی و فسلفه برای کودکان (فبک) دو کلاس دیگری هستند که نوآموزان علامه ای در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در آن ها شرکت می کنند. آموزش خودآگاهی، کنترل هیجان و عصبانیت، قدرت شناخت، استفاده صحبح از فضای مجازی و مسئولیت پذیری از جمله موضوعاتی هستند که در کلاس مهارتهای زندگی به دانش آموزان آموزش داده می شود. انواع تفکر، روش های تصمیم گیری، ارزش های اخلاقی در اجتماع، پاسدارای از محیط زیست،کارگروهی و پرورش ذهن با قصه خوانی هم سرفصل های درس فلسفه برای کودکان است.

نوآموزان کتابخوان می شوند

برگزاری کلاس کتابخوانی برای نوآموزان علامه ای فرهنگ مطالعه را در آن ها نهادینه می کند. دانش آموزان یک زنگ در هفته به طور اختصاصی کتاب مطالعه می کنند و درباره قصه با همکلاسی هایشان حرف می زنند. آن ها همچنین می توانند خودشان قصه بنویسند و در کلاس برای بقیه بخوانند.

یوگا برای اصلاح اندام های بدن

برنامه ویژه پیش دبستان و دبستان های مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، برگزاری کلاس یوگا برای دانش آموزان است. تقویت خودکنترلی و کاهش عدم تمرکز و شتاب زدگی، شکل گیری درست اندام واره کودکان از طریق انجام حرکت های اختصاصی، اصلاح مشکلات ستون فقرات و نشستن و ایستادن صحیح از جمله اهداف این کلاس است.

اخبار پیشنهادی