آزمون پایانی طرح ادونس برگزار شد

آزمون پایانی طرح ادونس، ویژه دانش آموزان پایه های هفتم و هشتم دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی امروز پنجشنبه ۸ دی به صورت حضوری برگزار شد. دانش آموزان در این آزمون به سوالاتی از درس ریاضی به صورت تشریحی پاسخ دادند. مدت زمان این آزمون ۸۰ دقیقه بود.

کلاس های طرح ادونس دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ از ۱۲ آبان ماه تا ۲۴ آذرماه  شد. برای سهولت در رفت و آمد دانش آموزان، امسال کلاس های طرح ادونس برای هر دانش آموز در واحد تحصیلی اش تشکیل شد.

«محسن ایرجی» مسئول آموزش دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی و مدیر واحد آبشناسان درباره اهداف برگزاری طرح ادونس می گوید: «همواره این موضوع مطرح است که در بین آموزشی که از شنبه تا چهارشنبه در مدارس وجود دارد، آیا می توان آموزش غیر هم سطح هم برای دانش آموزان در نظر گرفت؟ برای این کار باید بخشی از دانش آموزان برای اهداف آموزشی خاص، به شکل ویژه ای آموزش ببینند. هدف از طرح ادونس این است که برای بچه هایی که علاقمندی ویژه ای به ریاضی و علوم دارند و دوست دارند آموزش عمیقتری ببینند، بستری آماده کنیم.»

به گفته ایرجی طرح ادونس در ترم اول شامل دو زنگ ریاضی و دو زنگ فیزیک بود: «در زنگ های ریاضی رشد تفکر منطقی و انتقادی مدنظر بود. بچه ها به طور خلاصه یاد گرفتند ریاضی چیست و چطور باید مسائل را منطقی تحلیل کنیم. این روند در کلاس های درسی هم وجود دارد اما در طرح ادونس در سطح پیشرفته ای انجام شد. دو زنگ دیگر طرح ادونس، هر هفته به درس فیزیک اختصاص داده شد. نگاه جستجوگرانه علمی در کلاس با تعامل معلم و دانش آموزان هدف اصلی آموزش فیزیک در این کلاس ها بود.»

اخبار پیشنهادی