آزمون نردبام شنبه ۱۴ بهمن برگزار می شود

آزمون علمی «نردبام»، ویژه دانش آموزان نخبه مدارس متوسطه دوره اول علامه طباطبایی، ۱۴ بهمن ماه برگزار می شود. دانش آموزان برتر پایه های هفتم، هشتم و نهم در این آزمون به سوالاتی از مباحث ریاضی، علوم، هوش و منطق پاسخ می دهند.

آزمون ساعت ۸ صبح روز شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ برگزار می شود. حوزه محل برگزاری آزمون نیز، مدارس دانش آموزان خواهد بود.

دانش آموزان پایه هفتم در آزمون نردبام باید به ۵۰ سوال و دانش آموزان پایه های هشتم و نهم باید به ۶۰ سوال پاسخ دهند. مدت زمان این آزمون، ۱۵۰ دقیقه است. ضریب درس ریاضی ۲ و برای مابقی دروس ۱ است. مبنای محاسبه امتیاز دانش آموزان نیز تراز است.

واحد آموزش مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، با انتشار اطلاعیه ای، شیوه نامه اجرایی و مجموعه قوانین آزمون علمی «نردبام» را اعلام کرد: «در مرحله اول آزمون نردبام، ۵۰ درصد دانش آموزان مدارس دوره اول علامه طباطبایی، مجاز به شرکت خواهند بود.»

در این اطلاعیه درباره شیوه انتخاب شرکت کنندگان در آزمون آمده است: «مرحله‌ی اول آزمون نردبام ویژه دانش آموزان نخبه مدارس خواهد بود و انتخاب شرکت کنندگان با نظر مدیر واحد آموزشی است. مدیر واحد آموزشی هم می تواند در این زمینه، از نظرات دبیران و مشاوران تحصیلی استفاده نماید.»

مرحله اول آزمون نردبام پیش از این قرار بود ۲۹ آذر برگزار شود اما با غیرخضوری شدن آموزش در مدارس به دلیل آلودگی هوا، زمان برگزاری آزمون نردبام به ۱۴ بهمن ماه تغییر کرد.

اخبار پیشنهادی