پاسدارانی ها امسال درس ها را تخصصی‌تر یاد می گیرند

دانش آموزان دبستان علامه طباطبایی واحد پاسداران، سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ درس هایی مثل ریاضی، علوم و فارسی را تخصصی تر یاد می گیرند. «عباس کرمانیان» مدیر واحد پاسداران معتقد است که دانش آموزان اگر درس ها را تخصصی یاد بگیرند، در هدایت تحصیلی مقطع متوسطه، راحت تر عمل می کنند. «دبیرانی که متخصص هستند، می توانند مطالب درسی را بهتر و زیباتر ارائه بدهند.» ادامه صحبت های مدیر واحد پاسداران را در مصاحبه با سایت علامه طباطبایی بخوانید.

آقای کرمانیان آموزش مجازی دانش آموزان واحد پاسداران در سال تحصیلی جدید چگونه برنامه ریزی شده است؟

در سال تحصیلی جدید ۴ زنگ آنلاین و ۲ زنگ آفلاین داریم و همه کلاس های فوق برنامه هم آنلاین هستند؛ در کلاس های آفلاین تمرکز دانش آموزان بیشتر است اما کلاس های فوق برنامه نیاز به تعامل دارند. آموزش دوره دومی ها تخصصی تر است و آن ها برای هدایت تحصیلی مقطع متوسطه، آماده می شوند.

این کلاس ها را چگونه برای دانش آموزان جذاب تر می کنید؟

در کلاس های مجازی بهتر است آموزگار بیشتر از حال دانش آموز با خبر باشد؛ او باید از گفت وگو های تعاملی حین تدریس استفاده کند. تنوع در ارائه کار در آموزش مجازی بسیار اهمیت دارد؛ دبیر باید برای ارائه مطالب از فیلم های آموزشی، عکس، چالش های کلاسی، ارائه های دانش آموزی و بازی استفاده کند.

ارزیابی در واحد پاسداران چگونه انجام می شود؟

ارزیابی توصیفی در واحد پاسداران به صورت ماهانه انجام می شود. در ارزیابی توصیفی باید نقاط قوت و ضعف دانش آموزان را بشناسیم و با کمک دبیران و مشاوران مشکلات آن ها را حل کرده و به پیشرفت تحصیلی شان کمک کنیم. همچنین ارزیابی کار معلمان هم به ما در ارزیابی دانش آموزان کمک می کند؛ بررسی تدریس آموزگاران و نحوه تعامل آن ها با دانش آموزان، بر روند ارزیابی کمک می کند.

آقای کرمانیان خاطره ای از دوران تحصیل تان دارید؟

زمانی که کلاس دوم دبستان بودم، مدرسه ما کنار دریا بود. یک روز با هم کلاسی هایم به جای این که سر کلاس باشیم تصمیم گرفتیم به قایق سواری برویم!

کنار دریا که رسیدیم صدای ناظم را شنیدیم که بچه ها را برای ورود به کلاس، صدا می کرد. مجبور شدیم برگردیم و حسابی تنبیه شدیم. مدیر مدرسه ما یکی از شاگردهای قدیمی پدرم بود و من شکایت او را به خانه بردم و پدرم قرار شد فردای آن روز به مدرسه بیاید.

خوش حال از این بودم که انتقام سختی از مدیر بگیرم و وقتی پدرم به مدرسه آمد، از مدیر به خاطر آن تنبیه تشکر کرد و گفت این کار شما بچه های ما را از خطر احتمالی نجات داد!

اخبار پیشنهادی