نوروز ۱۴۰۰ در دبستان های علامه طباطبایی

دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی، در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ برای شرکت در جشنواره بهارانه، آثارشان را به مدرسه ارسال کردند.

این جشنواره برای دانش آموزان پیش دبستان تا پایه ششم برگزار شد. موضوعات شرکت در این جشنواره برای دانش آموزان پیش دبستان تا پایه سوم، عکاسی از نشانه های بهار، ارسال عکس یا فیلم از کاشتن یک گیاه یا نهال (همزمان با روز درختکاری)، تهیه کارت پستال برای تبریک سال نو و تزیین خلاقانه سفره هفت سین بود.

دوره دومی ها هم با تهیه پادکست، شاهنامه خوانی، آشتی با طبیعت و تزئین خلاقانه سفره هفت  سین در این برنامه شرکت کردند. برگزار کننده این جشنواره، دبستان دخترانه واحد تجریش است. دبستان های دیگر نیز آثار دانش آموزان را به واحد تجریش ارسال کردند.

هدف از اجرای این جشنواره در دبستان های علامه طباطبایی، تقویت خلاقیت در کودکان، آشتی با طبیعت، ایجاد انگیزه برای آشنایی با متون کهن فارسی، تقویت مهارت خوب دیدن و جزئی نگری است.

دانش آموزان دبستان های علامه طباطبایی به مناسبت جشن نیمه شعبان و با کمک والدین‌‎شان، کیک و شیرینی پختند. دانش آموزان واحد نیاوران نیز در تعطیلات سال نو، برنامه ای به نام «رادیو نوروزی» داشتند. آن ها در رادیو نوروزی به شعر، داستان و موسیقی های محلی گوش دادند و با آیین نوروزی و سفره هفت سین آشنا شدند.

اخبار پیشنهادی