نوآموزان پاسدارانی در مدرسه چه بازی های فکری انجام می دهند؟

نوآموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد پاسداران مهارت های مختلف را به وسیله بازی آموزش می بییند. «مهدی احدی» معاون واحد پاسداران می گوید هدف از این کار تثبیت مفاهیم در حافظه بلند مدت دانش آموزان است: «آموزش مفاهیم مختلف به دانش آموزان در پایه پیش دبستان نیازمند روش های متناسب با سن آن ها است. یکی از بهترین روش های آموزش، یادگیری به همراه بازی است. این روش باعث می شود دانش آموزان با دست ورزی تجربیاتی عملی کسب کنند و آموخته ها به حافظه بلند مدتشان سپرده شود.»

بازی های فکری، لِگو، لِی لِی و کاپوچین از جمله بازی هایی هستند که برای نوآموزان واحد پاسداران در نظر گرفته شده است. احدی به جزییات این بازی ها اشاره کرده و می گوید: «بازی های فکری شامل مجموعه بازی هایی است که هوش و تفکر دانش آموزان را می سنجد. تقویت توالی دیداری، افزایش هماهنگی چشم و دست، تقویت توان حرکتی ظریف انگشتان، تقویت هوش فضایی و تجسمی و تقویت هوش هیجانی وروحیه مشارکت و همکاری از فواید این بازی ها است.»

احدی با اشاره به بازی های دیگر نیز می گوید: «لِگو تجسم خلاق و هماهنگی چشم و دست دانش آموزان را افزایش می دهد. لِی لِی هم با هدف بالا بردن قدرت عضلات پا و دقت و تمرکز و هماهنگی دست و پا انجام می شود. همچنین بازی کاپوچین مهارتهای تفکر، تمرکز، سرعت، هوش، ریاضی و مهارتهای حسی دانش آموزان را تقویت می کند.»

اخبار پیشنهادی