معلم المپیاد واحد پاسداران: تا روز آزمون نمونه سوال و تمرین حل کنید

اولین آزمون مرحله اول المپیاد دانش آموزی مدارس کشور یکشنبه ۳ بهمن برگزار می شود. این آزمون تا ۶ بهمن ادامه دارد و دانش آموزان دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای پاسداران و شریعتی نیز در ۸ رشته در آن حضور خواهند داشت.

«علیرضا سیفی» مسئول کلاسهای المپیاد دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای پاسداران و شریعتی و معلم هندسه دانش آموزان المپیادی، درباره این آزمون ها می گوید: «اولین آزمون المپیاد در رشته کامپیوتر ۳ بهمن ماه ساعت ۹ صبح برگزار می شود. در همان روز و از ساعت ۲ بعد از ظهر هم المپیاد ادبی آغاز خواهد شد.»

سیفی اعتقاد دارد مباحث مطرح شده در آزمون المپیاد و امتحانات معمولی تفاوت سطح بسیار بالایی دارند: «امتحان ریاضی با آزمون ریاضی المپیاد فقط در نام کتاب و پایه یکسان هستند. همه مباحثی که در المپیاد مطرح می شود در کتاب های درسی هم وجود دارد اما تفاوت آنجاست که در المپیاد باید همه موضوعاتی که در کتاب ذکر شده را خارج از چارچوب کتاب درسی اثبات کرد. مثلا رابطه فیثاغورث در هندسه موضوعی است که همه با آن آشنا هستند اما المپیادی ها ساعت ها وقت می گذارند تا این فرمول به ظاهر ساده را از روشهای مختلف اثبات کنند.»

 سیفی با اشاره به آزمون المپیاد ریاضی می گوید: «المپیاد ریاضی همواره یکی از سخت ترین آزمون های المپیاد است. ریاضیات از چهار قسمت هندسه، ترکیبات، جبر و نظریه اعداد تشکیل شده است. ویژگی اصلی سوالات المپیاد ریاضی این است که هیچگاه سوالات تکراری مطرح نمی شود و هرسال موضوعات جدیدتری پرسش می شود. به همین دلیل دانش آموزانی در آن موفق می شوند که در درجه اول خلاقیت داشته باشند و با تغییر مدل سوال باز هم بتوانند آن را حل کنند.»

 معلم هندسه المپیاد دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران توصیه هایی هم به دانش آموزان دارد: «در چند روز باقی مانده به آزمون های المپیاد نمی توان مبحث جدیدی را یاد گرفت چون اولا دروس المپیادی احتیاج به معلم دارند و دوما زمان کافی برای آموزش جدید وجود ندارد. بنابراین در این مدت دانش آموزان می بایست نمونه سوالات سالهای گذشته را حل کنند و از خودشان آزمون بگیرند. در این چند روز فقط باید رفع اشکال و تمرین انجام شود.»

اخبار پیشنهادی