مشاور پایه یازدهم واحد پاسداران: درسهای نیمسال اول را مرور کنید

«حامد پور نقی» مشاور پایه یازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران اعتقاد دارد دانش آموزان در فرصت به وجود آمده درس های ترم قبل را دوره کنند.

تعطیلی مدارس فرصت مناسبی در اختیار دانش آموزان قرار داده تا با آرامش بیشتر درسهای نیمسال اول را دوره کرده و نقاط ضعف خود را برطرف کنند. «حامد پورنقی» مشاور پایه یازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره این موضوع می گوید: «بعد از جشن پایان نیمسال اول و تحویل کارنامه ها بسیاری از دانش آموزان برای گرفتن برنامه نیمسال دوم مراجعه کردند. در حین برنامه ریزی آنها به موارد مشابهی برخوردم. طیف وسیعی از دانش آموزان در مورد دروس ترم اول خیال راحتی نداشتند. زیرا بخشی از سرفصل های نیمسال اول، پیش نیاز سرفصل های نیمسال دوم هستند و یادگیری آنها شرط لازم برای یادگیری درسهای جدید است. نگرانی دانش آموزان این بود که با توجه به حجم درس های جدید چطور باید درسهای گذشته را مجددا مرور کنند.»

پورنقی می گوید برای حل این موضوع برنامه ریزی های ویژه ای صورت گرفت. «در برنامه ریزی های انجام شده، بین درسهای نیمسال دوم زمانهایی هم برای بازمطالعه دروس ترم اول برنامه ریزی کردیم. یعنی دانش آموزان به صورت روزانه یا هفتگی به درسهای نیمسال اول رجوع کنند.»

مشاور پایه یازدهم دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی با اشاره به تعطیلات به وجود آمده می گوید: «تعطیلات فرصت خوبی است که دانش آموزان به پیش نیازها توجه ویژه ای کنند. از هفته آینده تدریس دروس نیمسال دوم ادامه خواهد داشت و این تعطیلات بهترین فرصت است درسهای گذشته را بدون استرس مرور شود. زیرا تدریس متوقف شده است و امتحان و نمره ای هم در کار نیست.»

اخبار پیشنهادی