مشاور پایه دهم واحد شریعتی: اردو های مطالعاتی آمادگی دانش آموزان را تا ۸۰ درصد افزایش دادند

دانش آموزان پایه دهم دبیرستان دوره دوم مجتمع علامه طباطبایی – واحد شریعتی برای آمادگی جهت شرکت در امتحانات نوبت دوم در دو مرحله اردوی مطالعاتی شرکت کردند.

مرحله اول این اردو از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت در مدرسه و مرحله دوم از ۲۲ تا ۲۶ اردیبهشت به صورت شبانه روزی در اردوگاه صاحب الزمان شهید محلاتی برگزار شد.

«میثم خواجه لو» مشاور پایه دهم واحد شریعتی اعتقاد دارد برگزاری این دو اردو در آمادگی دانش آموزان بسیار موفقیت آمیز بوده است. او در گفتگو با سایت علامه طباطبایی درباره اهداف اصلی این اردو می گوید: «هدف از اردوی مطالعاتی دو هفته ای دانش آموزان پایه دهم این بود که کل مطالب تدریس شده در نیمسال دوم تحصیلی و بخش هایی از سرفصل های نیمسال اول را جمع بندی کنیم تا دانش آموزان بیش از هشتاد درصد آماده امتحانات نوبت دوم شوند.»

روزانه ۷ ساعت در اردو مطالعه داشتیم

جزییات برگزاری این اردو بخش دیگری از حرف های مشاور پایه دهم واحد شریعتی است. طبق گفته خواجه لو در این اردوی مطالعاتی روزانه  ۷ ساعت مطالعه و ۹۰ دقیقه کارگروهی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده بود. همچنین دبیران واحد شریعتی در طول این اردو در کنار دانش آموزان حضور داشتند و هر فرد می توانست سوالات و ایرادات خود را از معلم سوال کند.

وی می گوید: «نحوه مطالعه دانش آموزان در این چند روز بر طبق برنامه مطالعاتی دقیقی انجام شد. این برنامه از چند روز قبل مشخص شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت. آنها برای شرکت در این اردو به چهار گروه تقسیم شده و روند مطالعاتی هر گروه با توجه به سطح آموزشی آن مشخص شده است.» تحلیل سوالات آزمون ها در پایان هر روز بخش دیگری از برنامه های اردو بود که خواجه لو به آن اشاره کرد. 

رفع اشکال و جمع بندی ادامه دارد

برنامه درسی دانش آموزان بعد از پایان اردوی مطالعاتی چگونه خواهد بود؟ خواجه لو در پاسخ به این پرسش می گوید: «در روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده، ۲۹ تا ۳۱ خردادماه، دانش آموزان قوی از ساعت ۹ تا ۱۳ و دانش آموزانی که نیاز به تلاش بیشتری دارند تا ساعت ۱۵ در مدرسه خواهند بود. در این مدت مطالعه و رفع اشکال با حضور دبیران انجام می شود.»

۴ تا ۶ ساعت مطالعه خود را حفظ کنید

بالا نگه داشتن زمان مطالعاتی دانش آموزان، توصیه انتهایی خواجه لو است: «توصیه من این است که دانش آموزان در روزهای باقی مانده تا آغاز امتحانات روزانه بین ۴ تا ۶ ساعت مطالعه داشته باشند تا روند خوب اردوی مطالعاتی ادامه پیدا کند. همچنین مرور چندباره و حل مجدد تمرین ها در این چند روز حتما انجام شود.»

اخبار پیشنهادی