شرکت ۴۲ علامه ای در آزمون های المپیاد

آزمون های المپیاد علمی دانش آموزی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ آغاز شد. در این آزمون ها ۴۲ نفر از دانش آموزان دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی واحدهای شریعتی و پاسداران هم شرکت دارند. علامه ای ها در سه رشته ریاضی، فیزیک و شیمی در آزمون های المپیاد شرکت می کنند. بر اساس برنامه، ۱۵ نفر از دانش آموزان واحدهای شریعتی و پاسداران چهارشنبه ۳ بهمن ماه در آزمون شیمی شرکت می کنند. ۱۲ نفر از دانش آموزان هم پنج شنبه ۴ بهمن در آزمون فیزیک این المپیاد حضور دارند. همچنین ۱۵ علامه ای جمعه ۵ بهمن ماه به سوالات المپیاد ریاضیات پاسخ می دهند. نتایج مرحله المپیاد دانش آموزی کشور، نیمه دوم اسفند ماه منتشر می شود و دانش آموزانی که نمرات برتر را کسب کرده باشند، اردیبهشت سال آینده در مرحله دوم این آزمون ها شرکت می کنند.

المپیادی های علامه ای چطور انتخاب شدند؟

دانش آموزان پایه دهم دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی – واحدهای پاسداران و شریعتی یکشنبه ۲۴ تیرماه در آزمون انتخابی هماهنگ کلاس های المپیاد شرکت کردند. علامه ای ها در این آزمون به سوالاتی از دروس ریاضی، کامپیوتر، فیزیک و هوش پاسخ دادند تا استعداد هر یک از آن ها در رشته های مختلف مشخص شود. در نهایت از ۹۰ نفر شرکت کننده در این آزمون، ۴۲ دانش آموز به عنوان المپیادی های سال تحصیلی ۹۸-۹۷ انتخاب شدند. از این تعداد، ۲۵ دانش آموز از واحد شریعتی و ۱۷ نفر از واحد پاسداران بودند.

شروع کلاس ها از تابستان

کلاسهای المپیاد دبیرستان های دوره دوم علامه طباطبایی  واحدهای پاسداران و شریعتی در پایگاه تابستانی، روزهای چهارشنبه هر هفته تشکیل شد. با شروع سال تحصیلی کلاس های المپیادی ها روزهای پنج شنبه و به میزبانی واحد پاسداران برگزار شد. دانش آموزان المپیادی در این مدت مطالب درسی فیزیک، ریاضی و شیمی را در سطحی بالاتر از کتاب های درسی یاد گرفتند. برگزاری آزمون های شبیه ساز المپیاد برنامه دیگر علامه ای ها برای آمادگی جهت شرکت در آزمون های المپیاد بود. در این آزمون های شبیه ساز، دانش آموزان نمونه سوالات آزمون های سال های گذشته را حل کرده و سپس به تحلیل آزمون و رفع اشکال پرداختند.

در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ هفت دانش آموز از واحد پاسداران موفق شدند به مرحله دوم المپیاد علمی دانش آموزی کشور راه پیدا کنند. این دانش آموزان در رشته های کامپیوتر، شیمی و فیزیک به مرحله دوم راه یافتند.

اخبار پیشنهادی