مراسم عزاداری ماه محرّم در مدارس علامه طباطبایی برگزار شد

سوگواری علامه ای ها در عزای امام حسین (ع)

مراسم عزاداریِ سرور و سالار شهیدان، امام حسین (ع) و یاران با وفایش، همزمان با ایام محرم و به مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی، امروز در واحدهای مختلف مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی برگزار شد.

هیات عزاداری واحد آبشناسان، امروز با حضور دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی مدرسه برپا شد. در این مراسم، ضمن تشریح وقایع و مصائب روز عاشورا، بخش هایی از زیارت عاشورا قرائت شد و عزاداران ابا‌عبدالله (ع)، نوحه خوانی و سینه زنی کردند. در پایان مراسم، عزاداران حسینی میهمان سفره نذری بودند.

تصاویری از عزاداری آبشناسانی ها/ کلیک کنید.

دانش آموزان، معلمان و کادر اجرایی واحد میرداماد، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، امروز اقامه عزا کردند. هیات عزاداری واحد میرداماد، همانند سال های گذشته، در حیاط مدرسه به عزاداری پرداختند و لحظاتی معنوی ایجاد کردند. طبل های عزا نواخته می شد، نوحۀ عزای ابا‌عبدالله (ع) در فضای مدرسه طنین انداز شده بود و دانش آموزان در کنار معلمان‌شان عزاداری می کردند.

تصاویر هیات عزاداری واحد میرداماد را اینجا ببینید.

بچه های دبستان واحد نیاوران هم با همراهی معلمان و خانواده‌یشان، تکیۀ نذری آماده کرده بودند و با نیت خالص، رهگذران را میهمان نذری می‌کردند. مراسم های عزاداری، امروز در سایر مدارس علامه طباطبایی از جمله واحد تهرانپارس، واحد فرمانیه و واحد گلستان بر پا شد. دانش آموزان واحد پاسداران نیز با همراهی معلم هایشان دسته عزاداری و سینه زنی تشکیل دادند.

لینک گالری تصاویر عزدارایِ دانش آموزان واحد پاسداران.

 عزاداری دانش آموزان و کادر اجرایی واحد شریعتی، در ایام محرم امسال نیز همانند سال های گذشته برگزار شد. سیاه پوش کردن فضای داخلی و حیاط مدرسه، برپایی ایستگاه های صلواتی توسط دانش آموزان و جمع آوری و بسته بندی اقلام مورد نیاز جهت توزیع بین نیازمندان، از جمله فعالیت های واحد شریعتی در ایام محرم بود. مراسم زیارت عاشورا نیز در طول سال تحصیلی بطور هفتگی در واحد شریعتی برگزار شده است.

واحد شریعتی در سال تحصیلی گذشته، در حرکتی خیرخواهانه و در چند نوبت، طرح «ماه های آسمانی» را به منظور تهیه اقلام و مایحتاج ضروری برای کمک به نیازمندان اجرا کرده است.

ویدیویی از فعالیت های دانش آموزان واحد شریعتی در ایام محرم را اینجا ببینید.

گالری تصاویر توزیع نذری توسط دانش آموزان دبستان واحد نیاوران.

اخبار پیشنهادی