بوی ماه مهر در مدارس علامه طباطبایی

سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ آغاز شد

سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ برای دانش آموزان مدارس ده گانه مجتمع فرهنگی – آموزشی علامه طباطبایی به طور رسمی، از امروز یکشنبه ۱ مهرماه آغاز شد. امسال بیش از ۲۳۰۰ دانش آموز در مدارس ده گانه مجتمع تحصیل می کنند. همچنین ۵۰۰ نفر در بخش های مختلف مجتمع مشغول فعالیت خواهند بود.

دانش آموزان دبیرستان های دوره اول علامه طباطبایی واحدهای میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان و پاسداران ساعت ۷:۳۰ امروز در مدرسه حاضر شدند و بعد از شرکت در اولین مراسم صبحگاه، به کلاس رفتند و درس هایشان را آغاز کردند.

دانش آموزان دبیرستان های دور دوم علامه طباطبایی – واحدهای شریعتی و فرمانیه هم از امروز به کلاس های درس شان رفتند.

سال تحصیلی در دبستان های پسرانه علامه طباطبایی – واحدهای نیاوران و پاسداران و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس هم از ۱ مهرماه آغاز شد. دانش آموزان پیش دبستان و پایه اول دبستان های علامه طباطبایی، هفته گذشته در جشن شکوفه ها شرکت کردند و با آموزگاران و همکلاسی هایشان آشنا شدند.

شروعی تازه، با همدلی و نظم

سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد آبشناسان با اجرای برنامۀ ویژه ای آغاز شد. اجرای موسیقی زنده، ویژه برنامه واحد آبشناسان برای شروع سال تحصیلی بود. در این برنامه «والا حسین علی» دانش آموز واحد ادونس، چند قطعه با ساز «فلوت» برای دانش آموزان تک نوازی کرد تا آبشناسانی ها با شور و نشاط بیشتری سال تحصیلی شان را شروع کنند.

پیش از اجرای موسیقی، «محسن ایرجی» مدیر واحد آبشناسان ضمن تبریک سال تحصیلی جدید، از دانش آموزان خواست تا امسال با شرکت در فعالیت های گروهی، به پیشرفت یکدیگر کمک کنند: «وقتی در فعالیت های گروهی شرکت می کنید، هم درس ها را به بهتر یاد می گیرید و هم مهارت های اجتماعی تان، مثل گفتگو کردن و همدل بودن در انجام کارها، تقویت می شود. پس باید از فرصتِ مدرسه برای تجربۀ زندگی اجتماعی، خوب استفاده کنید.»

همدلی و رفاقت در مدرسه، موضوعی است که «کسری امینی» دانش آموزان پایه هشتم هم در گفتگو با وبسایت مجتمع علامه طباطبایی به آن اشاره می کند. «از حضور در مدرسه خوشحالم چون دوست های صمیمی سال گذشته ام را می بینیم. فکر می کنم به همراه همکلاسی هایم امسال بتوانیم در درس ها موفقیت های بیشتری کسب کنیم.»

«سامیار حسنی» حرف همکلاسی اش را تکمیل می کند: «امسال برای موفقیت برنامه های زیادی دارم. سال هفتم تازه وارد دوره اول دبیرستان شده بودیم ولی امسال، کاملا با شرایط آشنا هستیم. پس هدف اصلی ام بهتر درس خواندن در کنار دوستانم است. برای رسیدن به این هدف، باید منظم تر باشم و بیشتر تلاش کنم.»

نظم، همان کلید واژه ای است که معاون واحد آبشناسان هم، یک مهرماه دانش آموزان را به آن توصیه می کند. «فرید خیرخواهان» می گوید: «بچه ها زمانی می توانند در آموزش موفق باشند که در اجرای برنامه های مدرسه منظم باشند. این موضوع، خواسته اصلی من از همه دانش آموزان در ابتدای سال تحصیلی است. اول نظم، بعد درس!»

گالری تصاویر حضور دانش آموزان واحد آبشناسان در مدرسه را اینجا ببینید.

۶ هفته درس و تفریح در تابستان

آشنایی بیشتر دانش آموزان دبیرستان های دوره اول و دوره دوم علامه طباطبایی با مدارس شان، با شرکت در پایگاه تابستانی، از هفته چهارم تیرماه آغاز شد.

علامه ای ها در تابستان ۱۴۰۳ شش هفته به مدرسه آمدند. برای دانش آموزان در هفته ۲ روز درس و یک روز ورزش و اردو در نظر گرفته شده بود. هدف از برگزاری پایگاه تابستانی آشنایی بیشتر دانش آموزان با مدرسه، کادر اجرایی و دبیران، همکلاسی های جدید، دوره مطالب درسی سال قبل و مطالعه بخشی از مطالب سال تحصیلی جدید بود.

گالری تصاویر آغاز سال تحصیلی جدید در واحد میرداماد/ کلیک کنید.

عکس هایی از شروع سال تحصیلی واحد فرمانیه در این لینک است.

تصاویری از آغاز حضور دانش آموزان دبستان واحد نیاوران را در این لینک تماشا کنید.

گالری تصاویر آغاز سال تحصیلی جدید در واحد دخترانه تهرانپارس/ کلیک کنید.

عکس های شروع سال تحصیلی واحد پاسداران دوره اول را اینجا ببینید.

گالری تصاویر آغاز سال تحصیلی جدید در واحد شریعتی/ کلیک کنید.

تصاویری از آغاز حضور دانش آموزان دبستان واحد پاسداران را در این لینک تماشا کنید.

عکس های شروع سال تحصیلی واحد گلستان را اینجا ببینید.

 

اخبار پیشنهادی