پانزدهمین دوره جشنواره پژوهشی علامه ای ها برگزار شد

رقابت ربات ها و گلایدرها در جشنواره پژوهشی

پانزدهمین دوره جشنواره پژوهشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، روزهای ۲۶ و ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن ورزشی واحد آبشناسان برگزار شد.

علامه ای ها هفته گذشته در رشته های پژوهشیِ، هوا-فضا (موشک آبی و گلایدر)، رباتیک (ربات مسیریاب و ربات فوتبالیست)، برنامه نویسی و بازی سازی، پزشکی و نانو با هم رقابت کردند. نفرات برتر جشنواره پژوهشی مجتمع، این هفته اعلام می شوند.

دانش آموزان مدارس دوره اول متوسطه علامه طباطبایی، در طول سال تحصیلی در یکی از رشته های پژوهشی آموزش می بینند و با عبور از مسیر اولیۀ جشنواره پژوهشی، در رقابت هایی که همه ساله در سطح مجتمع برگزار می شود، شرکت می کنند. دانش آموزان واحدهای میرداماد، آبشناسان، فرمانیه، گلستان و پاسداران هفته گذشته در مرحله نهایی جشنواره پژوهشی شرکت کردند.

تیم های رباتیک مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی، فروردین ماه گذشته، در هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران (Iran Open)، با کسب سه مقام قهرمانی، سهمیه شرکت در رقابت های جهانی هلند را بدست آوردند.

در این دوره از رقابت های «ایران-اُپن»، تیم رباتیک واحد فرمانیه، در «لیگ فوتبالیست سنگین وزن»، به مقام اول رسید و سهمیه شرکت در مسابقات جهانی ربوکاپ را کسب کرد. در «لیگ ماموریت غیر ممکن» رقابت های هجدهم «ایران-اّپن»، تیم رباتیک واحد آبشناسان، رتبه اول را بدست آورد و تیم رباتیک واحد پاسداران در «لیگ فوتبالیست مقدماتی» مقام اول را از آن خود کرد. تیم های واحد آبشناسان و فرمانیه در لیگ های«فوتبالیست شبیه ساز» دوم شدند. تیم واحد آبشناسان در لیگ «امدادگر مقدماتی» هم مقام دوم کسب کرد و تیم رباتیک واحد پاسداران در لیگ «فوتبالیست سنگین وزن» به مقام سوم رسید.

دانش آموزان مدارس علامه طباطبایی همچنین، اسفندماه گذشته با کسب ۷ مدال طلا و نقره از جشنواره بین المللی ابداعات و اختراعات روسیه، درخشیدند. علامه ای های شرکت کننده در جشنواره بین المللی ابداعات و اختراعات کشور روسیه، موسوم به “ارشمیدس ۲۰۲۴”، در محورهای “صنایع غذایی”، “محیط زیست” و “نانو تکنولوژی” صاحب ۳ مدال طلا شدند. دانش آموزان مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی همچنین، در رشته های “نانو تکنولوژی”، “بایو تکنولوژی”، “مهندسی متالوژی” و “محیط زیست” ۴ مدال نقره کسب کردند.

گالری تصاویر جشنواره پژوهشی مجتمع را می توانید اینجا تماشا کنید. 

اخبار پیشنهادی