جشن الفبای پایه اولی های واحد نیاوران برگزار شد

جشن الفبا ویژه دانش آموزان پایه اول تحصیلی پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی- واحد نیاوران، دوشنبه ۲۴ اردیبهشت، در سالن چند منظوره مدرسه و با حضور والدین برگزار شد.

قرآئت سوره ای کوتاه از قرآن مجید به همراه معنی آیات، خواندن متن گزیده و ساده شده ای از پیمان نامه حقوق کودکان، اجرای سرود دسته جمعی و نمایش، از بخش های دیگر این مراسم بود. دانش آموزان پیش از برگزاری مراسم خطاب به والدینشان، نامه نوشته بودند و در روز جشن آن را برایشان خواندند. نامه دعوت از والدین برای حضور در این جشن نیز توسط دانش آموزان نوشته شده بود.

«هادی ربیعی»، مدیر واحد نیاوران این مراسم را جشن باسواد شدن دانش آموزان خواند و خطاب به والدین گفت: «آنچه می بینید نتیجه زحمت هفت ساله شما در خانه و تلاش یک ساله ما در مدرسه است.» وی در ادامه به ارائه گزیده ای از فعالیت های صورت گرفته در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ پرداخت.

«مریم سوری»، معلم پایه اول مدرسه، در مصاحبه با سایت مجتمع علامه طباطبایی در خصوص این جشن و ویژگی های تدریس مقطع اول ابتدایی در واحد نیاوران، به اهمیت مشاهده تفاوت های فردی دانش آموزان اشاره کرد: «همه دانش آموزان شبیه هم نیستند و ما برای این موضوع اهمیت بسیاری قائلیم. در سالی که گذشت سعی کردیم جنبه های مختلف مهارت های دانش آموزان را تقویت کنیم.» آموزش اصول خوشنویسی و داستان نویسی به دانش آموزان پایه اول، از جمله مهارت هایی است که سوری نام برد. دانش آموزان در ابتدای سال و پس از یادگیری حروف، جمله می سازند و سپس به تکمیل داستان های یک خطی و تبدیل آن به داستان های بلندتر می پردازند.

نیاورانی های پایه اول، در قسمت دیگری از جشن به مرور خاطرات یادگیری حروف الفبا در طول سال تحصیلی پرداختند. یادگیری از طریق اجرای نمایش، بازی، ساخت کاردستی و غیره از جمله این خاطرات بود.

اخبار پیشنهادی