برگزاری مسابقه دومینو در واحد نیاوران

مسابقه دومینو مخصوص پایه های تحصیلی دوم تا پنجم پیش دبستان و دبستان مجتمع علامه طباطبایی-واحد نیاوران، شنبه ۲۲ اردیبهشت در سالن ورزشی مدرسه برگزار شد.

«محمد شفیعی»، معاون مدرسه، که ناظر برگزاری مسابقه بود در مورد اجرای آن گفت: «در این مسابقه از دانش آموزان خواسته شده در قالب گروه های دو الی سه نفره و طی ۴۵ دقیقه با مشارکت یکدیگر سازه هایی نظیر برج، دیوار یا سد بسازند.» در انتها گروهی برنده است که مرتفع ترین سازه را داشته باشد و قطعات دومینو پس از حرکت زنجیروار از ابتدا تا انتهاف باعث فرو ریختن تمام سازه شود.

دانش آموزان پایه های دوم و سوم، صبح شنبه با هم مسابقه دادند و مسابقه پایه های چهارم و پنجم، عصر شنبه برگزار شد. «سمانه طهماسبی»، معاون فرهنگی مدرسه درباره برندگان مسابقه گفت: «از بین پایه های دوم و سوم یک تیم برنده مسابقه صبح شد. در مسابقه فینال، برنده پایه های دوم و سوم با برنده پایه های چهارم و پنجم مسابقه خواهد داد.»

در بازی دومینو معمولاً از قطعات کوچک مستطیلی استفاده می شود، چیدمان این قطعات باید به نحوی انجام شود که با حرکت اولین قطعه، تمامی قطعات یکی پس از دیگری به صورت زنجیروار فرو بریزد.رشد خلاقیت کودکان، افزایش تمرکز، حفظ آرامش، تقویت قدرت تجزیه و تحلیل، کار تیمی و بازی در محیطی امن از ویژگی های این بازی است.

دانش آموزان از قبل و در قالب برنامه های کلاسی مختلف با چگونگی کار با قطعات بازی، نحوه ساخت سازه های مختلف و قوانین مسابقه، آشنا شده بودند.

اخبار پیشنهادی