برگزاری اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران

اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران پنج شنبه ۱۱ مهر ماه برگزار شد. در این جلسه «محمد طاهری» مدیر واحد پاسداران، «مجتبی نصیری» مسئول انضباطی مدرسه، «سید محسن سیدعلیخانی» مسئول آموزشی، «جواد شاهچراغی» مسئول فرهنگی و اعضای جدید انجمن اولیا و مربیان مدرسه حضور داشتند.

انتخاب رییس و نایب رییس انجمن، بخش اول این جلسه بود. اعضا بعد از رای گیری «شهنام بابلی» پدر دانش آموز «امیرعلی بابلی» از پایه دهم را به عنوان رییس انجمن و «ندا امیری» مادر دانش آموز «محمد علی گرکانی نژاد» به عنوان نایب رییس انجمن اولیا و مربیان انتخاب کردند. همچنین خانم «کتاب نویس» مادر دانش آموز «سید سام سخنی فر» به عنوان منشی انجمن برگزیده شد.

بررسی تقویم اجرایی مدرسه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بخش دیگری از اولین جلسه انجمن اولیا و مربیان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران بود. اعضای انجمن نظراتشان درباره برنامه های آموزشی مدرسه، آزمون ها و اردوهای فرهنگی و ورزشی ارائه دادند. همچنین در این جلسه مقرر شد که جلسات انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران هر ماه به طور منظم برگزار و مهمترین مسائل ماه آینده در آن به بحث گذاشته شود.

آقایان «بابلی»، «آریانی» و «زورمند» و خانم ها «امیری»، «خانلو»، «موحدی» و «کتاب نویس» اعضای انجمن اولیاء و مربیان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ هستند.

اولویت های کاری انجمن در سال تحصیلی جدید

نظرات و برنامه های اعضای انجمن اولیا و مربیان واحد پاسداران چقدر در اجرای برنامه های مدرسه تاثیرگذار است؟ این سوال را «ندا امیری» نایب رییس انجمن پاسخ می دهد: «تاثیرگذاری انجمن اولیا و مربیان هر مدرسه به رویکرد مدیریت آن بستگی دارد. اگر مدیر مدرسه گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه های اولیا دانش آموزان داشته باشد، اعضای انجمن به عنوان رابط خانواده ها و مدرسه موثر خواهند بود. خوشبختانه مدیریت واحد پاسداران کاملا شنوای نقدها و پیشنهادات اعضای انجمن است و این موضوع انگیزه اعضا را برای پیگیری مسائل مدرسه بیشتر کرده است.»

 امیری درباره برنامه های کاری انجمن در سال تحصیلی جدید می گوید: «امسال نظرات خانواده ها را در چند بخش به مدیریت مدرسه منتقل می کنیم. بحث اول درباره سالن غذاخوری دانش آموزان است. این سالن اوایل زمستان سال گذشته آماده شد ولی به عقیده اعضای انجمن می تواند شرایط بهتری از نظر فیزیکی داشته باشد. سعی داریم امسال تعداد جلسات آموزش خانواده بیشتری هم در مدرسه برگزار شود. اگر استقبال خانواده ها از این برنامه وجود داشته باشد مدیریت مدرسه آمادگی کامل برای برگزاری جلسات را دارد. همچنین فضای فیزیکی کلاس ها و محل استراحت و مطالعه دانش آموزان هم می تواند شرایط بهتری داشته باشد. خانواده ها اعتقاد دارند که واحد پاسداران از نظر مدیریت و مشاوران در سطح بسیار خوبی قرار دارد و با بهبود کیفیت فیزیک و فضای مدرسه، دانش آموزان بدون هیچ دغدغه ای تحصیل می کنند. این موضوع به ویژه برای پایه دوازدهمی ها اهمیت دوچندانی دارد»

استقبال از حضور و پیشنهادات خانواده ها

«کیفیت حضور و نگاه مثبت اندیشانه اعضای انجمن اولیا و مربیان می تواند کمک فراوانی به مدرسه داشته باشد.» این نظر «محمد طاهری» مدیر دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران درباره تاثیرگذاری انجمن است. او می گوید: «نظرات مفید خانواده ها می تواند به تصمیم سازی های مدرسه در حوزه های مختلف کمک کند. اعتقاد داریم اولیا باید در اداره مدرسه تعامل و مشارکت داشته باشند تا هم حرف های خانواده ها را به گوش کادر اجرایی مدرسه برسانند و هم مشکلات اجرایی بسیاری برنامه هایمان را متوجه شوند. به همین دلیل از حضور و نقش آفرینی انجمن اولیا و مربیان مدرسه استقبال می کنیم و نقدها و پیشنهاداتشان را به طور جدی بررسی خواهیم کرد.»

اخبار پیشنهادی