برنامه نویسی و ساخت سازه در کلاس لگو واحد تهرانپارس

دانش آموزان پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس در کلاس های لگو انواع سازه و برنامه نویسی برای ساختشان را یاد گرفتند. این کلاس از ابتدای سال تحصیلی یکشنبه و چهارشنبه هر هفته برای تهرانپارسی ها برگزار شد.

برای حل مشکلات با لگو سازه می سازیم

«فاطمه عبدالهی» معلم لگو تهرانپارسی ها می گوید کلاس لگو در دو بخش برگزار شده است: «لگو را در دو بخش برای پایه سوم و پایه های چهارم تا ششم برگزار کردیم. پایه سومی ها ابتدا با چرخ دنده ها و نحوه کارشان آشنا شدند سپس درباره اهرم ها و تسمه و نقاله مطالبی یاد گرفتند.»

به گفته معلم واحد تهرانپارس کلاس لگو با یک داستان آغاز می شود: «دانش آموزان به گروه های دو نفره تقسیم می شوند. سپس داستانی مطرح می شود که در آن مشکلی به وجود آمده است. بچه ها باید برای حل این مشکل و با کمک لگو سازه ای بسازند.» هدف از این بخش از کلاس لگو برای پایه سومی ها آموزش مهارت نقشه خوانی، حل مسئله، خلاقیت و دست ورزی آن ها است.

شبیه سازی سازه ها و تقویت خلاقیت

کلاس های لگو دانش آموزان پایه چهارم تا ششم واحد تهرانپارس از دو مرحله تشکیل شده است: «مرحله اول ساخت و مرحله بعد برنامه نویسی است. برنامه نویسی در جلسات اول کلاس به شکل ساده به بچه ها آموزش داده شد. نحوه کارکرد موتور و اتصالات چرخ دنده ها از مواردی بود که برنامه نویسی آن ها را به بچه ها یاد دادیم.»

 عبدالهی می گوید شبیه سازی سازه های پیشرفته با لگو خلاقیت دانش آموزان را افزایش می دهد: «وقتی دانش آموزان با ذهن خود سازه ای را می سازند خلاقیت و قدرت تفکرشان تقویت می شود. همچنین کارگروهی، مهارت دستان و نقشه خوانی آنها بهبود می یابد. همه این موراد از اهداف برگزاری کلاس لگو برای دانش آموزان پیش دبستان و دبستان دخترانه علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس است.»

اخبار پیشنهادی