برنامه امتحانات نهایی دوازدهمی ها اعلام شد

برنامه امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دوازدهم دبیرستان های دوره دوم اعلام شد. طبق این برنامه، دانش آموزان پایه دوازدهم مدارس دوره دوم علامه طباطبایی – واحد های پاسداران و شریعتی، از دوشنبه ۲۷ اردیبهشت در این امتحانات شرکت می کنند. برنامه امتحانات نهایی دوازدهمی ها را می توانید در لینک زیر ببینید.

جدول امتحانی پایه دوازدهم دبیرستان های دوره دوم

استفاده درست از فرصت طلایی باقی مانده تا شروع امتحانات

فرصت باقی مانده تا شروع امتحانات، فرصتی بسیار مناسب برای برنامه ریزی بر اساس جدول امتحانات است؛ «محمد جهانشاد» مشاور دوازدهمی های این واحد با تاکید بر این نکته می گوید: « با توجه به این جدول، دانش آموزان تا شروع امتحانات نهایی، حدودا سه هفته فاصله دارند؛ سه هفته ای که باید طی آن، کامل بر برنامه امتحانات نهایی مسلط شوند. این تسلط بر برنامه امتحانات، بسیار به رویه مطالعاتی دانش آموزان کمک می کند. به عنوان مثال امتحان درس شیمی دوشنبه برگزار می شود و امتحان درس دینی شنبه؛دانش آموز باید ببیند که آیا یک روز و نیم برای مطالعه درس شیمی کافی است یا نه؟ اگر کافی نیست حتما برنامه ریزی کرده و از همین امروز شروع کند.»

به گفته جهانشاد،این زمان باقی مانده، فرصت خواندن درس هایی است که در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان اهمیت کمتری داشته است: «دانش آموزان کنکوری معمولا در طول سال تحصیلی دو درس سلامت و بهداشت و علوم اجتماعی را کمتر از دیگر درس ها مطالعه می کنند. برای کسب نتیجه قابل قبول در این دو درس، باید از امروز شروع به روخوانی مطالب مربوط به این دو درس کنند؛ این رو خوانی به دلیل کم بودن فرصت مطالعه در شب های امتحان، غنیمت است!»

 لطفا تا پایان سال دوازدهم خسته نشوید!

«علیرضا اعتمادی» مسئول آموزش واحد شریعتی درباره اهمیت درس های پایه دوازدهم می گوید: «کسب نتایج خوب در امتحانات نهایی پایه دوازدهم، تاثیر مثبتی بر رتبه کنکور دارد؛ بنابراین نباید به خواندن درس های این پایه به چشم وقت تلف کردن نگاه کرد. حتی دانش آموزان می توانند از فرصت مطالعه برای امتحانات نهایی، در فهم مباحثی از پایه دوازدهم که هنوز در آن ها مشکل دارند، استفاده کنند.»

حل نمونه سوال و بالا نگه داشتن انرژی از دیگر نکات مهمی بود که مسئول آموزش این واحد بر آن ها تاکید داشت: «در برنامه آموزشی دانش آموزان، حتما باید زمانی برای حل نمونه سوال پیش بینی شده باشد. آشنا شدن با مدل سوالات و خواندن تشریحی مطالب، دانش آموز را بسیار در امتحانات نهایی کمک می کند. نکته مهم دیگر این است که در کنار این برنامه ها، لطفا دانش آموزان تا پایان سال دوازدهم خسته نشوند و به تلاششان ادامه دهند. انرژی بالا، درصد موفقیت در امتحانات نهایی را هم تضمین می کند.»

اخبار پیشنهادی