استقبال از ماه مهر در دبیرستان دوره دوم واحد پاسداران

* تشریح برنامه های ویژه واحد پاسداران در سال تحصیلی توسط مدیر مدرسه
دانش آموزان دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران با شروع سال تحصیلی در چه برنامه های ویژه آموزشی شرکت می کنند؟ این برنامه ها با چه اهدافی برگزار می شود؟ چرا بعضی از کلاس های مدرسه به شکل خاصی برگزار می شوند؟ برای پاسخ به این پرسش ها با «محمد طاهری» مدیر دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران گفتگو کردیم. طاهری ابتدا از تابستان و شروع بخشی از برنامه های آموزشی مدرسه می گوید: «با شروع پاییز برنامه های آموزشی مدرسه رسما آغاز می شود. برای پایه دوازدهمی ها اما برنامه ها به شکل جدی از تابستان شروع شد. کنکوری های مدرسه ما امسال از ۱۵ تیرماه همزمان با شروع پایگاه تابستانی در پانسیون مطالعاتی شرکت کردند. این پانسیون ۸ هفته برگزار شد و در آن دروس دوازدهم مطالعه و درس های پایه های دهم و یازدهم هم جمع بندی و رفع اشکال شد. اختتامیه پانسیون مطالعاتی اردویی مطالعاتی به مدت ۶ روز در اوایل شهریور ماه بود.» طاهری می گوید پایه دوازدهمی ها با شروع سال تحصیلی با تمرکز بیشتری درس می خوانند: «با توجه به اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم در شهریور تور عمومی برگزار کردند و دروس عمومی را به طور کامل خواندند و تست زدند، در پاییز با تمرکز روی درس های اختصاصی در کلاس ها و اردوهای مطالعاتی شرکت می کنند. این موضوع به آن ها کمک می کند نگرانی کمتری داشته باشند و با انگیزه بیشتری درس بخوانند.»

دو برنامه ویژه امسال

به گفته مدیر واحد پاسداران برگزاری کلاس های آیلتس و مشاوره، دو برنامه ویژه مدرسه در سال تحصیلی جدید است: «سال گذشته برای اولین بار کلاس آیلتس را در مدرسه برگزار کردیم که نتیجه آن قبولی ۳ نفر از دانش آموزانمان در این آزمون، با نمرات بالا بود. امسال هم کلاس های زبان مدرسه به صورت خطی برگزار می شود و دانش آموزان با سطح انگلیسی بالا زبان برای موفقیت در آزمون آیلتس آموزش می بینند. دانش آموزانی هم که در سال تحصیلی سطح زبان انگلیسی خود را به حد نصاب برسانند می توانند در کلاس آیلتس شرکت کنند.»

طاهری درباره برنامه دیگر مدرسه در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ می گوید: «طبق برنامه ریزی های مجتمع، برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم کلاس های مشاوره در قالب برنامه هفتگی برگزار می کنیم. قصد داریم تربیت شهروندانی مسئول را در این کلاس ها مورد توجه قرار دهیم. این موضوع به ویژه برای دانش آموزان دبیرستان های دوره دوم که در آستانه ورود به جامعه هستند، اهمیت بیشتری دارد.»

چرا کلاس ها خطی برگزار می شود؟

کلاس های ریاضی و زبان در واحد پاسداران امسال هم به صورت خطی برگزار می شوند. طاهری درباره دلایل این برنامه ریزی می گوید: «توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان رویکرد اصلی دبیرستان دوره دوم علامه طباطبایی – واحد پاسداران در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ است. با شروع سال تحصیلی دانش آموزان بر اساس توانایی و استعدادهایشان در کلاس های ویژه سطح خود شرکت می کنند. این برنامه ریزی که خطی نام دارد فرصتی را در اختیار همه دانش آموزان در سطوح مختلف قرار می دهد تا  درس را کنار دانش آموزان هم سطح خود یاد بگیرند. در این سبک برنامه ریزی مطالب به طور یکسان برای همه دانش آموزان قابل فهم می شود و رقابت بین آن ها عادلانه شکل می گیرد. در این سیستم برنامه ریزی درسی، هر دانش آموز با توجه به توانمدی های خاص خود آموزش می بیند و پاسخگوی نیازهای خودش خواهد بود.»

اخبار پیشنهادی