مراحل ثبت نام در دبیرستان دخترانه واحد پاسداران

متقاضیان ثبت نام در دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ پس از ثبت نام، در جلسات توجیهی و کلاس های دوره دروس با فضای مدرسه آشنا می‌شوند.

جلسات آشنایی با اولیا

کادر دبیرستان واحد پاسداران برای آشنایی با اولیا از آن ها دعوت می کنند که در زمان مشخصی در مدرسه حضور داشته باشند؛ سپس یک کانال اطلاع رسانی برای ارتباط بیشتر با اولیا ایجاد می شود.

برگزاری مسابقات برای دانش آموزان

به گفته «فاطمه شریفی» مسئول فرهنگی دبیرستان دخترانه دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران، دانش آموزان را با برنامه هایی مثل برگزاری مسابقات، بیشتر می شناسیم: «برگزاری مسابقات برای دانش آموزان ورودی جدید به این صورت بود که مسابقاتی مجازی طراحی و اطلاع رسانی کردیم و به برندگان مسابقات جایزه اهدا شد. با همین روش توانستیم ارتباطمان را با دانش آموزان بیشتر کنیم و آن ها را بیشتر بشناسیم.»

شرکت در کلاس های دوره و مرور

ثبت نامی های جدید واحد پاسداران در گروه هایی با تعداد محدود در کلاس های دوره و مرور دروس ریاضی و علوم شرکت کردند. به گفته مسئول فرهنگی این واحد هدف از برگزاری این کلاس ها، دوره و مرور درس های سال تحصیلی گذشته بود: «در این کلاس ها مطالب ریاضی و علوم پایه ششم مرور می‌شود، دانش آموزان با نحوه تدریس دبیر آشنا شده و ما هم شناخت بیشتری نسبت به آن ها پیدا می‌کنیم.»

تعیین سطح دانش آموزان

همه دانش آموزان ورودی جدید، ابتدا در تاریخ ۶ اسفند در سطح مجتمع تعیین سطح شده و پس از اعلام نتایج آن، کادر واحد پاسداران با دانش آموزانی که نمره قبولی کسب کردند تماس می گیرد و از آن ها مجددا دعوت می کند که در مدرسه حضور داشته باشند.

شریفی درباره ادامه روند ثبت نام می گوید: «مرحله بعد، شرکت اولیا در جلسات توجیهی و گفت و گو با مشاوران و معاون این واحد و تعیین سطح داخلی دانش آموزان است.» سنجش مهارت های دانش آموزان، کشف توانمندی ها و خلاقیت ها و شناخت رفتار آن ها از اهداف برگزاری تعیین سطح در دبیرستان واحد پاسداران است.

در نهایت چه دانش آموزانی ثبت نام می شوند؟

مسئول فرهنگی این واحد درباره ثبت نام نهایی دانش آموزان می گوید: «تصمیم گیری نهایی درباره ثبت نام دانش آموزان به نتیجه تعیین سطح آن ها بستگی دارد؛ با توجه به شناختی که در این مدت از رفتار و مهارت های دانش آموزان کسب کردیم یک کارنامه توصیفی برای آن ها آماده کرده و نتیجه کارنامه به ما در ثبت نام نهایی دانش آموزان کمک می کند.»

اخبار پیشنهادی