برنامه های آموزشی هفتمی های واحد آبشناسان در ترم دوم

هفتمی های واحد آبشناسان (دانش آموزان گروه فارابی) با شروع ترم دوم در سه سطح آموزشی درس می خوانند؛ یک سطح اجباری و دو سطح اختیاری. این برنامه ای است که توسط مشاور پایه گروه فارابی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده و از هفته آخر بهمن ماه در حال اجرا است.

سطوح آموزشی گروه فارابی، عناوین ویژه ای دارند: پلاسما، کوچ رشد و آوانگارد. عناوینی که به گفته «حامد معصومی» مشاور پایه گروه فارابی، هر کدام نشان دهنده یک سطح از آموزش برای دانش آموزان است: «سه سطح آموزشی پلاسما، کوچ رشد و آوانگارد با هدف رشد تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شده است. سطح پلاسما برای همه دانش آموزان اجباری است چون اصول اولیه آموزش در آن وجود دارد. ولی کوچ رشد و آوانگارد، همانطور که از عناوین شان مشخص است، برای بچه هایی است که می خواهند بیشتر رشد کنند.»

سطح آموزشی پلاسما شامل این موارد است: درس خواندن با برنامه مطالعاتی شخصی سازی شده، انجام پیش مطالعه، جزوه نویسی دقیق از دروس، پَس مطالعه بعد از برگزاری کلاس، مرور ماهانه، دوماهانه و سه ماهانه درس ها، ارسال به موقع تکالیف، تحلیل آزمون، پویا بودن در کلاس درس و فعال بودن در گروه های دانش آموزی. در کنار این موارد، پلاسما موضوعات مرتبط با سبک زندگی دانش آموزان را هم در بر می گیرد، مثل خواب کافی داشتن، بازی های رایانه ای، مسئولیت پذیری، رضایت اولیاء و خوردن صبحانه کامل.

سطح دوم آموزشی هفتمی های واحد آبشناسان (گروه فارابی) به صورت اختیاری برای دانش آموزانی است که می خواهند بیشتر پیشرفت کنند. معصومی درباره جزییات سطح «کوچ رشد» می گوید: «در این سطح، کنترل استرس، موضوعات مرتبط با انتخاب رشته و شغل، آموزش و تقویت مهارت های مختلف در دانش آموزان، روش های مطالعاتی مثل روش مطالعاتی PQ6R  و قانون بازی، یعنی طرحی برای موفقیت در آزمون ها براساس طبقه بندی سوالات به چهار دسته خیلی سخت، سخت، آسان و متوسط وجود دارد. دانش آموزان شاخص در این سطح در صورت تمایل می توانند وارد سطح آوانگارد شوند.»

آوانگارد، سطح سوم آموزشی در گروه فارابی است. بررسی عادت های دانش آموزان در درس خواندن، تحلیل الگوریتم های ذهنی دانش آموزان، بررسی موانع رشد تحصیلی، انجام ورزش روزانه، کتابخوانی و قانون ۵ ثانیه برای انجام کارها از جمله مواردی است که دانش آموزان در سطح آموزشی آوانگارد تمرین می کنند. به گفته حامد معصومی مشاور پایه هفتم واحد آبشناسان (گروه فارابی) جزییات این سه سطح آموزشی در جلسات مشاوره به دانش آموزان و اولیا آن ها از ابتدای ترم دوم تشکیل می شود، تشریح شده است.

اخبار پیشنهادی