کمال الدین: تقویم اجرایی روز اول مهر در دستان اولیا

سال تحصیلی ۹۷-۹۶ تا چند روز دیگر آغاز می شود. دانش آموزان و اولیا در این روزها سوالات زیادی در مورد مدرسه در ذهن دارند. سوالاتی از قبیل جمع بندی پایگاه تابستانی و برنامه های مدرسه برای شروع سال تحصیلی جدید. برای پاسخ دادن به بخشی از این سوالات و اطلاع از اقدامات صورت گرفته در تابستان، با زینب کمال الدین، مدیر دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران گفت و گویی ترتیب دادیم که در ادامه می خوانید.

مدیر دبیرستان دوره اول دخترانه علامه طباطبایی – واحد پاسداران با توضیح فعالیت های پایگاه تابستانی شروع می کند. «پایگاه تابستانی واحد پاسداران، از یکم مرداد شروع شد. دانش آموزان هر هفته چهار روز در مدرسه حضور داشتند. برنامه های آموزشی، تفریحی و ورزشی در کنار هم اجرا شد. درس های ریاضی، علوم و زبان ترمیک تشکیل دهنده بخش آموزش بودند.»

در تابستان، تفریح اولویت دارد

کمال الدین می گوید پایگاه تابستانی با تمرکز بر اردوهای تفریحی برنامه ریزی شد. « در بخش تفریحی اردوهای مختلف مانند کارتینگ، باغ پرندگان، موزه و مجتمع تفریحی سورتمه تهران برگزار شد و در بخش ورزشی هم ایروبیک و آمادگی جسمانی در دستور کار قرار گرفت. به گونه ای برنامه ریزی کردیم که جنبه سرگرمی و تفریحی بر جنبه آموزشی غالب باشد و دانش آموزان احساس نکنند که در تابستان هم سر کلاس درس هستند.»

او می افزاید به موازات برنامه های تفریحی و ورزشی، کلاس های آموزشی با جدیت دنبال شد. «در بخش آموزشی، مانند سال تحصیلی هر روز گزارش کلاسی از دبیران گرفته شد و مورد تحلیل قرار گرفت. گزارش کلاس ها و عکسهای اردوها در کانال اطلاع رسانی مدرسه قرار گرفت تا اولیا در جریان قرار بگیرند. ضمن اینکه آزمون تعیین سطح زبان ترمیک قبل از شروع پایگاه تابستانی برگزار شد و دانش آموزان روز اول پایگاه را با کلاس زبان آغاز کردند.»

به گفته مدیر واحد پاسداران، کلاسهای فرهنگی و هنری مانند خوشنویسی، نمددوزی، عفاف و حجاب و چاپ عکس از برنامه های پایگاه تابستانی بود و در پایان این دوره ها به دانش آموزان گواهی شرکت در دوره ها اهدا شد.

آزمون جامع تستی و تشریحی پایان بخش برنامه های پایگاه تابستانی دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران بود.

غایب ها آمدند

«بعد از مدت کوتاهی از شروع پایگاه تابستانی، تعدادی از غایب ها در پایگاه حاضر شدند، چرا که توضیح برنامه های آموزشی و تفریحی را از همکلاسیهایشان شنیده بودند.» کمال الدین با بیان این جمله ادامه می دهد: «جدیت در آموزش و برنامه های متنوع تفریحی باعث شد تعداد دانش آموزان ما با گذشت زمان بیشتر شود.»

عملیات عمرانی گسترده انجام شد

مدیر واحد پاسداران به سختی های برگزاری پایگاه تابستانی هم زمان با اجرای عملیات اساسی عمرانی در مدرسه اشاره می کند و می افزاید: « از آماده سازی سالن غذاخوری تا تعویض کفپوش حیاط مدرسه و سالن ها در تابستان انجام گرفت.»

روز اول تا ساعت ۱۲:۴۵

زینب کمال الدین می گوید: «روز اول مهر، دانش آموزان تا ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه در مدرسه هستند. هماهنگی سرویس مدرسه و نگرانی والدین از ترافیک روز اول مهر باعث شد این تصمیم را بگیریم.»

با اولیا در ارتباط بوده و هستیم

کمال الدین عقیده دارد تمام اولیا دانش آموزان باید با مدرسه در ارتباط مستمر باشند و اگر پیشنهاد یا انتقادی دارند، حتما به گوش مدیر مدرسه برسانند. به گفته او اکثر قریب به اتفاق والدین در تابستان با مسئولان مدرسه دیدار داشته اند و این هماهنگی در سطح خوبی برقرار شده است.

او می گوید تقویم اجرایی روز اول مهر به دانش آموزان و والدین تقدیم می شود. « در این تقویم اجرایی از برنامه هفتگی تا جشن ها و فوق برنامه ها و معرفی همکاران و معلم ها تدارک دیده شده است، تا هر کس که این تقویم اجرایی را ورق زد، با دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد پاسداران آشنایی نسبتا جامعی پیدا کند.»

او در پایان می گوید: «بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا، جلسه ای با حضور اولیا برگزار می کنیم و یک بار دیگر به صورت کامل برنامه های سال تحصیلی را برای اولیا شرح می دهیم و سوالات آنها را جواب می دهیم. امیدواریم با حمایت همه جانبه اولیا و تلاش پرسنل و دانش آموزان، یک سال تحصیلی همراه با موفقیت های پرشمار را طی کنیم.»

اخبار پیشنهادی