می خواهیم با جام قهرمانی برگردیم

اولین جمله «پارسا پیاده» در مورد قهرمانی در رقابتها و برگشتن با جام قهرمانی است. او سال بعد به کلاس هشتم می‌رود و قبل از ورود به مدرسه علامه طباطبایی با علم رباتیک آشنایی نداشته است. پارسا مسئول مکانیک ربات است و از تجربه ای که در ژاپن انتظارشان را می‌کشد استقبال می‌کند.

او حتی خواب قهرمانی در مسابقات را هم دیده است. «همین چند روز پیش خواب دیدم که در مسابقات ربوکاپ قهرمان شدیم. ما برای کسب افتخار برای مدرسه و کشورمان و خوشحال کردن پدر و مادرمان به ژاپن می‌رویم.»

همکاری اعضای تیم مثال زدنی است

یکی دیگر از اعضای تیم علامه طباطبایی، «نیما امیر غیاثوندی» است. او اعتقاد دارد مسابقاتی که در ایران برگزار می‌شود سخت ترین رقابتها در جهان است. «زمین مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ را که با دیگر مسابقات مقایسه کردیم متوجه شدیم که ایران اوپن سخت تر از مسابقات ربوکاپ سالهای گذشته است.»

او می افزاید: «در این دو هفته تلاش ما بی وقفه بوده است. من به تنهایی بخش الکترونیک ربات را آماده کردم. همکاری و هماهنگی بین اعضای تیم عالی است و از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.»

زمان از دست رفته را با کار زیاد جبران می‌کنیم

«ایلیا قاهری» برنامه نویس تیم است. او می‌گوید: «رقیب اصلی ما دیگر تیم ایران است. این تیم ۵ سال متوالی در ایران اوپن اول شده است و ما می‌خواهیم شکستشان دهیم. به نظر من اگر بتوانیم تیم دیگر ایران را شکست دهیم کسب مقام قهرمانی دور از دسترس نیست.»

ایلیا از سختی مسابقات ایران اوپن می‌گوید: «ربات ما در مسابقات فینال با وجود اینکه نتوانست نصف مسیر را برود اول شد. این نشان می‌دهد که چقدر سطح مسابقات ایران اوپن بالا است. ما با تجربه ایران اوپن برای مسابقات جهانی آماده هستیم.»

مربی خوب یکی از مواردی است که ایلیا بر آن تاکید دارد. «مربی ما یکی از مربیان برتر در ایران است و این باعث شده که ما بتوانیم پا به پای تیم های قوی تر رقابت کنیم. بسیاری از تیم های دانشگاهی هم از داشتن چنین مربی خوبی محروم هستند.»

ایلیا قبل از ورود به مدرسه علامه طباطبایی واحد آبشناسان در کلاسهای رباتیک شرکت کرده بود اما به گفته خودش هرگز فکرش را نمی‌کرد که روزی تا این حد جدی به رباتیک بپردازد و در مسابقات جهانی شرکت کند.

ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی