ربات تازه نفس علامه طباطبایی به ژاپن می‌رود

تا سه هفته مانده به شروع مسابقات اعزام شدن آنها در هاله ای از ابهام قرار داشت. خبر قطعی شدن اعزام که رسید بلافاصله شروع به ساخت و برنامه نویسی ربات جدید کردند. صبح تا شب را در کارگاه گذراندند و زحمت کشیدند. رباتشان هنوز کامل نشده و تا روز مسابقه هم باید کد بزنند و لحیم کاری کنند. اما همه این سختی ها را در فصل تفریح و استراحت به جان می‌خرند چون اهداف بزرگی در سر دارند. هدف آنها قهرمانی در مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ ناگویا در لیگ ربات امداد و نجات است. در محل اردوی آماده سازی تیم علامه طباطبایی برای شرکت در مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ حاضر شدیم و با اعضای این تیم در مورد نحوه آماده سازی و مسابقات جهانی گفت و گو کردیم. صحبتهای اعضای تیم را در ادامه می‌خوانید.

قهرمانی با خطر حذف

«علی ترکمن» به پایه هشتم می‌رود. او در بخش برنامه نویسی تیم را همراهی می‌کند. علی از خاطره شیرین قهرمانی در ایران اوپن و خبر تلخ حذف لیگ آنها از مسابقات جهانی می‌گوید:«در مسابقات ایران اوپن که قهرمان شدیم خبر نداشتیم که مسابقات ربوکاپ ۲۰۱۷ این لیگ را حذف کرده است.»

علی تا به حال از ایران خارج نشده و خوشحال است که اولین سفرش برای شرکت در یک رویداد علمی و آموزشی معتبر در سطح جهان است. او ادامه می‌دهد: «در مسابقات ایران اوپن ۲۰۱۷ با توجه به کیفیت کار رباتمان تقریبا می‌دانستیم که مقام کسب می‌کنیم، اما در مسابقات جهانی رقابت فشرده تر است.»

او دوست دارد ربات امدادگر به زودی ساخته شود تا در حادثه هایی مثل آتش سوزی انسان های بیشتری نجات پیدا کنند.

همه تیم ها رقیب جدی هستند

ما در مجموع امتیازات دو لیگ مقدماتی و پیشرفته مقام دوم را کسب کردیم و به همین دلیل به مسابقات جهانی ناگویا اعزام می‌شویم. این دلیل اعزام بچه ها به مسابقات است که «امید قشلاقیان»، دانش آموز پایه هشتم واحد آبشناسان می‌گوید. او ادامه می‌دهد : «من در زمینه مکانیک فعالیت می‌کنم. طراحی ربات با من و «پارسا پیاده» است و از نظر مکانیکی وضعیت خوبی دارد.» امید، همه تیم های شرکت کننده را رقیب می‌داند و می‌افزاید: در ایران اوپن ۲۰۱۷ رقابت های تیم های لیگ پیشرفته را هم دیدم. رباتهای آنها واقعا در سطح بالایی بود و ربات جدید ما قابلیت رقابت با آنها را دارد.»

 

اخبار پیشنهادی