مسئول ستاد ثبت نام به سوالات و ابهام ها پاسخ می دهد

آزمون ورودی ، گزینش و ثبت نام ورودی‌های جدید پایه هفتم مجتمع فرهنگی-آموزشی علامه‌طباطبایی انجام شد. سوالات بسیاری در این فرآیند برای خانواده ها مطرح شده است. میرهاشمی، رئیس ستاد ثبت نام در گفت و گو با خبرنگار «سایت علامه» به سوالاتی که بیش از بقیه سوال ها مطرح شده ، پاسخ داده است.

آیا آزمون ورودی معیار مناسبی برای گزینش دانش آموزان است؟

نحوه ثبت نام در مدارس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی از طریق آزمون ورودی و مصاحبه صورت می گیرد.  شاید معیار صد در صد کاملی برای انتخاب دانش آموزان مستعد و توانمند نباشد ولی معیاری است که در بسیاری از مراکز علمی از آن استفاده می شود و در برابر روش های دیگر، نقص‌های کمتری دارد.

واحد های آموزشی مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی چقدر با هم تفاوت دارند؟

ساختار آموزشی و پرورشیِ مدارس علامه طباطبایی، هماهنگ و یکپارچه است. از سویی ارزیابی های صورت گرفته، اختلاف کیفیتی در بین مدارس را بسیار جزیی نشان می دهد. اما رقابت برای بهتر بودن و بهتر شدن در بین مدارس مشهود است.  نمونه بارز آن را می توان نتایج آزمون های هماهنگ و جامع مدارس عنوان کرد.

آیا امکان جا به جایی در واحدهای مختلف آموزشی وجود دارد؟

برخی از اولیاء با نگرانی اینکه کیفیت یک واحد آموزشی از واحدی بالاتر یا پایین تر است درخواست جابجایی می کنند. همانطور که پیشتر اشاره شد سیستم آموزشی و پرورشی مجتمع یکپارچه است و تفاوت ها بسیار ناچیزاست. فلذا جابجایی امکان پذیر نیست، آنچه مورد اهتمام و توجه مدیران علامه طباطبایی است، نزدیکی  محل زندگی دانش آموز به محل تحصیلش می‌باشد. دانش آموز به راحتی و با کمترین مشکل به مدرسه خود برسد و رفت و آمد روزانه به مدرسه، باعث خستگی و اذیت دانش آموز نشود. از این رو معیار قبولی در واحد های آموزشی،  اولویت هایی است که در حین ثبت نام توسط خانواده ها  انتخاب شده است و میزان اهمیت این موضوع توسط مشاوران و کارشناسان در زمان برگزاری جلسات توجیهی بیان و و برآن تاکید شده است. از سویی انعطاف بیش از حد برای تایید درخواست جابجایی ها، برنامه ریزی های اولیه ستاد ثبت نام را در جذب دانش آموزان برحسب ظرفیت تعیین شده؛ بهم خواهد ریخت و علاوه بر ایجاد بی برنامه‌گی منجرب به بی عدالتی خواهد شد.  به یاد داشته باشیم مناسب ترین شرایط (از جهت جسمی و روحی) برای  تحصیل فرزندانمان، نزدیک بودن مدرسه به  محل زندگی است.

رتبه های دانش آموزان در آزمون ورودی اعلام می شود؟

بر اساس آیین نامه های اجرای ستاد ثبت نام مجتمع علامه طباطبایی رتبه و نمره پذیرفته شدگان و ذخیره ها اعلام نمی شود. و فقط دانش آموزانی که حائز رتبه در آزمون ورودی نشده اند  می توانند رتبه خود را در سایت مشاهده کنند.

راه ادامه تحصیل در مجتمع علامه طباطبایی برای پذیرفته نشدگان چگونه می باشد؟

در اینجا لازم است  تاکید کنم؛ عدم قبولی فرزندتان در آزمون ورودی مجتمع فرهنگی آموزشی علامه طباطبایی ، به معنی عدم شایستگی فرزند شما نیست و نخواهد بود و تنها دلیل محدودیت ظرفیت در مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه‌طباطبایی است .امیدواریم در صورت تمایل و علاقه مندی فرزندتان،  از طریق شرکت در آزمون میان پایه در سال آتی خدمت شما باشیم.

اخبار پیشنهادی