جشن پایان سال واحد نیاوران برگزار شد

* «جشن یادگیری» دبستان علامه طباطبایی واحد نیاوران برگزار شد

بچه هایی را می بینم که دنبال هم می دوند و بلند می خندند. این ها دانش آموزان پیش دبستان و دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران هستند که به همراه خانواده شان به جشن پایان سال مدرسه آمده اند. جشنی که به پاس «یادگیری» در یک سالن مجهز برگزار می شود.

کار دستی‌های دانش‌آموزان در حاشیه «جشن یادگیری» به نمایش در آمده است. روی دیوارها و میز ها انباشته از کارهای رنگارنگ و زیبای بچه هاست. چند نفری از دانش‌آموزان در نمایشگاه قدم می‌زنند و کاردستی‌های خود را پیدا می کنند. هر کدام چند اثر در این نمایشگاه دارند. پدر و مادرها در بدو ورود به نمایشگاه به تماشای کاردستی فرزند خود می روند.

اجرای برنامه های شاد به دو زبان توسط دانش آموزان

«مبین» تنها در انتهای سالن نشسته و منتظر دوستش «متین» است. او می گوید: «در مدرسه زبان و سرود یاد گرفتم و امروز توی گروه سرود هستم». سالن آماده برگزاری جشن است. خانواده ها کم کم وارد سالن می شوند. لوح های یادبود و گلدانهای خوش رنگی که قرار است انتهای مراسم به دانش آموزان اهدا شود، مرتب چیده شده است.همه بچه های دبستان علامه طباطبایی- واحد نیاوران امشب روی سن می روند و برنامه اجرا می کنند. بعضی بچه ها در چند برنامه حضور دارند. قرآن به سه زبان، سرودهای انگلیسی و فارسی، تئاتر «حسنی نگو یک دسته گل» و «بزبز قندی»، نمایش  به زبان انگلیسی و بازی آوازی از برنامه های این جشن هستند. متین وارد سالن شد و بلافاصله مبین را پیدا کرد و پیش ما آمد. «هم در گروه ورزش هستم و هم در گروه سرود». تا لحظاتی دیگر برنامه شروع می شود. «متین» و «مبین» جلوی سالن، روی صندلی هایی که برای آنها مشخص شده نشستند.

جشن یادگیری با یک مجری کلاس اولی

«برگزاری جشن کاملا دانش آموزی است و فقط بچه ها در آن نقش آفرینی می کنند و ما هیچ نقشی نداریم.» این صحبت های «هادی ربیعی»، مدیر دبستان علامه طباطبایی – واحد نیاوران است. «ما فقط روی صندلی می نشینیم و از اجرای بچه ها لذت می بریم». رادین کلاس اولی مجری برنامه است. برای او صندلی گذاشته اند تا قدش به میکروفن برسد. بعد از خواندن قرآن به سه زبان و پخش سرود ملی، رادین از گروه سرود کلاس اول می خواهد که روی سن بیایند. بچه ها موقع اجرای برنامه ها روی سن نمی توانند هیجان خود را کنترل کنند، مدام تکان می خورند و با هم حرف می زنند. اینجا همه چیز کودکانه و صمیمی است و از اجراهای خشک و رسمی خبری نیست.

پدر متین: مدیر مدرسه با اولیاء ارتباط مستمر دارد

پدر «متین» در گوشه ای از حیاط ایستاده و مراقب فرزند کوچکش، رادمهر است. «توسط یکی از آشناها با این مدرسه آشنا شدم و قبلا از مجتمع علامه طباطبایی شنیده بودم. از سال اولی که این مدرسه تاسیس شد متین در اینجا درس خواند.» در حالی که چشمش به رادمهر است می گوید: «آقای ربیعی، مدیر مدرسه هم در تلگرام و هم حضوری با تک تک والدین از جمله خود من ارتباط مستمر دارد و کارش را به خوبی انجام می‎‌دهد.» او رادمهر را بغل می کند و می گوید: «رادمهر به زودی با برادرش متین هم مدرسه ای می شود.» بعد از این جمله به داخل سالن می رود تا هنرنمایی «متین» را روی سن ببیند.

خیلی خوب است که پدر و مادرها را به مدرسه می آورند

تعداد زیادی از خواهرها و برادرهای کوچکتر دانش آموزان در سالن هستند و آزادانه در بین صندلی ها می گردند.. یکی از پدرها که نزدیک فرزند کوچکش ایستاده می گوید: «پسر بزرگم پیش دبستانی است و برایم مهم بود که از ابتدا زیر نظر بهترین‌ها تحصیل را شروع کند. من ۱۰مدرسه را که به نظر خودم خوب بودند جدا کردم و یکی یکی بر اساس معیارهایم سنجیدم و این مدرسه را انتخاب کردم.» او ادامه می دهد: «یکی از اتفاقات خوبی که در این مدرسه افتاد ترغیب والدین به حضور در مدرسه بود. المپیاد پدر و پسر و جشن خیریه و دیگر برنامه ها زمینه را فراهم کرد تا بچه ها در کنار پدر و مادرها به انجام کارهای گروهی بپردازند.»

حافظ ده ساله کل قرآن، مهمان ویژه «جشن یادگیری»

«حنانه خلفی» دختر ده ساله حافظ کل قرآن، مهمان ویژه جشن یادگیری است. او به چندین کشور سفر کرده و در مسابقات بین المللی حفظ قرآن مقام های متعددی کسب کرده است. صدای او از شبکه پویا پخش می شود. در انتهای مراسم مشغول تماشای اهدا جوایز و لوح یادبود بچه ها بودم که پدر متین آمد و خواست این نکته را حتما به گزارش اضافه کنم. «کادر اجرایی مدرسه و معلم ها کاملا موجه هستند و من ذره ای از بابت سپردن متین به آنها ترس و نگرانی نداشتم. فکر کردم بی انصافی است اگر این نکته را نگویم.»

اخبار پیشنهادی