با موضوع تاریخچه حساب، جبر و احتمال

فراخوان باشگاه ریاضی برای ساخت فیلم و پوستر

فراخوان اولین برنامه «باشگاه ریاضی» برای ساخت فیلم های کوتاه و طراحی پوسترهای مرتبط با مباحث ریاضی منتشر شد.

«باشگاه ریاضی» طی فراخوانی از دانش آموزانِ مقطع ابتدایی (پایه های پنجم و ششم)، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه (پایه دهم) دعوت کرده است تا برای ساخت فیلم های کوتاه مرتبط با موضوعات ریاضی و پوسترهایی با مضامین ریاضی مشارکت کنند.

«باشگاه ریاضی» قرار است با مشارکت دانش آموزان، ۱۰ فیلم کوتاه و ۱۰ پوستر با موضوعات مرتبط با ریاضی تولید کرده و منتشر نماید. از بین ده فیلمی که در مرحله نهایی ساخته می شوند، دو نفر از دانش آموزانی که فیلم‌شان توسط هیات علمی «کنگرۀ علمی علامه ای ها» برگزیده می شود «نشان علمی درجه سه صبا» دریافت می کنند. همچنین به دو نفر از دانش آموزانی که پوسترشان، در بین ده پوستر نهایی، انتخاب می شود، «نشان علمی درجه سه صبا» اعطا خواهد شد. در هر بخش به چهار برگزیده دیگر، دیپلم افتخار داده خواهد شد. نشان های علمی و پاداش های پیوست آن در «کنگره علمی علامه ای ها» که سال آینده بضورت اختصاصی برای باشگاه ریاضی برگزار خواهد شد، اعطا می شود. همچنین ویدیوها و پوسترهای برگزیده در این کنگره نمایش داده می شود.

چگونه در برنامه ساخت فیلم باشگاه ریاضی شرکت کنیم؟

دانش آموزان کافی است فراخوان های منتشر شده توسط باشگاه ریاضی را مطالعه نمایند. سپس با معلم ریاضی یا مشاور واحد آموزشی خود درباره موضوعات اعلام شده مشورت کرده و درباره آن مطالعه نمایند. درباره موضوع گفته شده، ویدیوی کوتاه و ساده ای در حد ۲ دقیقه ضبط کنند و آن را برای دبیرخانه «باشگاه ریاضی» ارسال نمایند. از بین ویدیوهای ارسالی ۲۰ نفر توسط کارشناسان باشگاه ریاضی برگزیده می شوند تا در گروه های دو نفره، برای ساخت ۱۰ فیلم کوتاه مرتبط با مباحث ریاضی شرکت کنند. معلم های ریاضی و مشاوران واحدهای آموزشی مجتمع علامه طباطبایی می توانند در نقش تسهیل گر علمی به دانش آموزان کمک کنند.

۲۰ نفر برگزیده در یک جلسه آنلاین و یک جلسه حضوری با سرپرست باشگاه ریاضی شرکت کرده و در مراحل نهایی آماده سازی موضوع و نگارش سناریو مشارکت می کنند تا در یک فضای علمی و کارشناسی، تولید محتوای علمی را تجربه کنند. روایتگر- کارشناس علمی ۱۰ فیلم نهایی، محمدرضا میبدی (رتبه ۴ کنکور سراسری و دارنده مدال های نقره و برنز المپیادهای کامپیوتر و ریاضی) است و دانش آموزان برگزیده، بعنوان دستیاران علمی در بحث ها مشارکت می کنند.

چگونه در برنامه ساخت پوستر ریاضی مشارکت کنیم؟

روند شرکت در برنامه ساخت ۱۰ پوستر مرتبط با مباحث ریاضی، شبیه به روال ساخت فیلم های ریاضی است. دانش آموزان کافی است فراخوان های منتشر شده توسط باشگاه ریاضی را مطالعه نمایند. سپس با معلم ریاضی یا مشاور واحد آموزشی خود درباره موضوعات اعلام شده مشورت کرده و درباره آن مطالعه نمایند. درباره موضوع گفته شده، پوستر ساده ای طراحی کرده و آن را برای دبیرخانه «باشگاه ریاضی» ارسال نمایند. از بین پوسترهای ارسالی تعدادی توسط کارشناسان باشگاه ریاضی برگزیده می شوند تا برای ساخت ۱۰ پوستر علمی مرتبط با مباحث ریاضی شرکت کنند. معلم های ریاضی و مشاوران واحدهای آموزشی مجتمع علامه طباطبایی می توانند در نقش تسهیل گر علمی به دانش آموزان کمک کنند. دانش آموزان می توانند پوسترها را در گروه های دو نفره طراحی و ارسال کنند.

نفرات برگزیده بخش پوستر ریاضی هم در یک جلسه آنلاین و یک جلسه حضوری با سرپرست باشگاه ریاضی شرکت کرده و در مراحل نهایی آماده سازی پوسترهای علمی مشارکت می کنند. تا در یک فضای علمی و کارشناسی، تولید محتوای علمی را تجربه کنند. پوسترهای نهایی با مشارکت دانش آموزان زیر نظر یک گرافیست حرفه ای آماده می شود. پوسترهای برگزیده در «کنگره علمی علامه ای ها» نمایش داده می شود.

موضوعات اولین فراخوان ساخت فیلم و پوستر «باشگاه ریاضی»

موضوع اولین فراخوان ارسال ویدیو و پوستر توسط باشگاه ریاضی به شرح زیر مشخص شده است. دانش آموزان تا ۲۳ مهرماه فرصت دارند تا ویدیوها و پوسترهایشان را با موضوعات آماده کرده و برای شماره اعلام شده توسط باشگاه ریاضی در فضای مجازی ارسال نمایند.

دانش آموزان ابتدایی: «تاریخچه حساب».

دانش آموازن دوره اول متوسطه: «تاریخچه جبر»

دانش آموزان دوره دوم متوسطه: «تاریخچه احتمال»

اخبار پیشنهادی