سخت‌کوش و جستجوگر باشید

«آیندۀ خوب، ساختنیه…»

مصطفی جوادزاده، مدیر مجتمع علامه طباطبایی در پیامی به فارغ التحصیلان پایه های ششم، نهم و دوازدهم مجتمع در پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، توصیه هایی به آن ها درباره موفقیت در آینده ارائه کرد. در بخشی از این پیام که در کتاب فارغ التحصیلان مجتمع با عنوان «سلام به آغاز؛ فارغ از تحصیل نمی شویم» منتشر شده، آمده است: «هدف داشتن و سخت‌کوش و جستجوگر بودن، برای ساختن یک آیندۀ خوب، مهم است. همانطور که امید داشتن و نا‌ امید نشدن از دشواری ها از نکات اساسی است.»

متن پیام مصطفی جوادزاده به این شرح است:

«در جلساتِ توجیهی ثبت نامِ دانش آموزان پایه هفتم، امسال یک شعار مطرح شد: «آیندۀ خوب، ساختنیه…». شما یک مقطع تحصیلی را با موفقیت به پایان رسانده اید و آنها از مهرماه ۱۴۰۳، می خواهند مقطع تحصیلی جدیدشان را آغاز کنند. این مسیر، ۳۳ سال است که همین‌طور ادامه دارد. عده ای برای تحصیل به مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی می آیند و عده ای فارغ التحصیل می شوند. همه، برای ساختن آینده‌شان تلاش می کنند.

کسی از آینده خبر ندارد. تجربه های گذشته اما، نشان می دهد که زندگی بالا و پایین زیاد دارد. مهم است که در دریای مَوّاج و پر تلاطمِ آن، مانند قایقی نباشیم که فقط موج ها آن را جابجا می کنند. آن هم بدون پاروزن! «هدف داشتن» و «سخت‌کوش و جستجوگر بودن»، برای ساختن یک آیندۀ خوب، مهم است. همانطور که «امید داشتن» و «نا‌ امید نشدن از دشواری ها» از نکات اساسی است. «انتخاب مسیر درست» و «مداومت و پشتکار » می تواند ما را سریعتر و بهتر به هدف مان برساند.

برای فارغ‌ التحصیلان سال گذشته نوشتم که بچه ها؛ «آرزو داشته باشید» و «برای رسیدن به آرزوهایتان تلاش کنید.» به شما هم همین پیشنهاد را می دهم. آرزوها و هدف هایتان را بنویسید، برای رسیدن به آنها، مرحله به مرحله برنامه تعریف کنید و در هر مرحله، آنچنان تلاش کنید که فردا، وقتی به امروز نگاه می کنید از تلاش خودتان راضی و پیش خودتان سربلند باشید. آینده خوب ساختنی است.»

اخبار پیشنهادی