30 جلسه کلاس در 9 روز برگزار می شود

آغاز کارگاه های آموزشی آموزگاران دبستان ها

اولین جلسۀ کارگاه های آموزشی آموزگاران مقطع ابتدایی مدارس مجتمع فرهنگی – آموزشی علامه طباطبایی با موضوع «گزارش نویسی تخصصی در کلاس» ۱۵ مردادماه برگزار شد. این کارگاه های آموزشی در ۳۰ جلسه تا پنجشنبه ۲۵ مرداد، برای آموزگاران دبستان های مجتمع، در سالن جلسات دبستان علامه طباطبایی – واحد تهرانپارس برگزار می شود.

 گزارش نویسی تخصصی در کلاس، طراحی آموزشی مقدماتی و پیشرفته، آموزش فتوشاپ مقدماتی، مرور دانش موضوعی، بررسی کتاب کارها، ارزیابی قلم و کاغذی، آموزش نرم افزاهای ورد و اکسل، تولید محتوای رسانه ای، مهارت های کلاس داری و طراحی بازی های آموزشی از جمله موضوعات کارگاه های آموزشی آموزگاران ابتدایی مجتمع علامه طباطبایی است.

به گفته «نساء جعفریان»، مسئول برگزاری دوره های آموزشی مدارس ابتدایی مجتمع، کارگاه های آموزشی به مدت ۴۵ ساعت برگزار خواهد شد: «کارگاه ها به مدت ۹ روز و هر روز در دو کلاس تشکیل می شود. بخشی از کارگاه به صورت کارگروهی و بخش دیگر به شکل تدریس انجام خواهد شد.»

وی درباره اهداف برگزاری کارگاه های آموزشی آموزگاران دبستان می افزاید: «کارگاه های آموزشی آموزگاران، با هدف ارتقاء سطح دانش و توانمندسازی علمی همکاران مدارس ابتدایی مجتمع علامه طباطبایی برگزار می شود. در این کارگاه ها، جدیدترین روش های آموزشی به صورت مشارکتی تدریس می شود.»

برنامه کارگاه های آموزشی آموزگاران مقطع ابتدایی مدارس مجتمع علامه طباطبایی/ کلیک کنید.

گزارش نویسی؛ روشی برای ارزیابی و تحلیل

اولین جلسۀ کارگاه آموزشی آموزگاران ابتدایی مجتمع علامه طباطبایی، با عنوان «گزارش نویسی تخصصی در کلاس» برگزار شد. مدرس این کارگاه آموزشی «محمد مهدی کاوه»، دکترای روانشناسی تربیتی و عضو گروه تحقیق و پژوهش دانشگاه شهید بهشتی بود.

وی درباره برگزاری این کارگاه به وب سایت مجتمع علامه طباطبایی گفت: «گزارش نویسی تخصصی آموزگاران در کلاس، مسئله ای است که در موضوع ارزیابی و مداخلات موثر برای بهبود عملکرد دانش آموزان، استفاده می شود.»

گزارش نویسی چطور و با چه ابزارهایی انجام می شود؟ مدرس کارگاه می گوید: «گزارش نویسی تخصصی، بازتابی از شرایط واقعی کلاس است. این گزارش تخصصی با کمک پرسش نامه ها، آزمون ها و جلسات مصاحبه با دانش آموزان نوشته خواهد شد. در گزارش، وضعیت تحصیلی و رفتاری هر فرد به طور تخصصی و با روش های علمی تشریح می شود. کادر اجرایی مدرسه می بایست هم در نوشتن گزارش و هم در تحلیل و ارائه راهکار، توانمند باشند. بنابراین داشتنِ دانش گزارش نویسی، برای همه همکاران در مدرسه الزامی است.»

به گفته «محمد مهدی کاوه» از نتایج گزارش تخصصی آموزگاران، در بهبود توانایی های ذهنی، هیجانی و حرکتی و روابط بین فردی، مانند دوست یابی استفاده خواهد شد.

گالری تصاویر کارگاه های آموزشی آموزگاران مقطع ابتدایی مدارس مجتمع علامه طباطبایی را اینجا ببینید.

اخبار پیشنهادی