انگیزه برای درس خواندن، با چه روش‌هایی تقویت می شود؟ در بیست و دومین قسمت از برنامه تیک تاک، مهشید بنار، آموزگار پیش دبستان و دبستان پسرانه نیاوران درباره این موضوع صحبت می کند.

متن ویدیو

رسیدیم به این که انگیزه درونی‌ام را چطور می‌توانم طی یاد‌گیری پیدا کنم؟ یاد‌گیری با زندگی روزمره ما ارتباط زیادی دارد. شما در آینده قرار‌ است که در اجتماع زندگی کنید و زندگی‌تان جنبه‌های مختلفی دارد. قرار‌ است شغلی داشته باشید. قرار‌ است که با آدم‌ها ارتباط داشته باشید. قرار‌ است از هنر لذت ببرید. همه جنبه‌های مختلف زندگی، مهارت‌های زیادی می‌خواهد. خیلی از پایه‌ها و اصول اولیه این مهارت‌ها را می‌توانید در کتاب‌های درسی و در یاد‌گیری پیدا کنید.

البته بدانید که یاد‌گیری فقط خواندن آن درس‌ها نیست. یاد‌گیری می‌تواند برنامه‌نویسی باشد. می‌تواند آن فوتبالی باشد که هر روز بازی می‌کنید و خیلی چیزهای دیگر. اما ما باید بتوانیم این مسیر را برای خودمان لذت‌بخش کنیم و راه لذت‌بخش کردن و درونی کردن آن، پیدا کردن نیاز‌ها، علایق وسلیقه‌تان در مسیر زندگی‌تان است. ارتباط دادن این دو به یکدیگر باعث می‌شود شما بتوانید انگیزه درونی را پیدا کنید و کم‌کم با پشتکار و صبر و ادامه دادن، این انگیزه درونی را که قرار است در کل زندگی به شما کمک کند، روشن‌تر و عمیق‌تر کنید. پس یادتان باشد باید بین یاد‌گیری و زندگی و مسیر آینده‌تان، ارتباط برقرار کنید.