طرح همیار دانش آموز در واحد گلستان اجرا می شود

با آغاز نیمسال دوم تحصیلی جلسه های دوستانه دانش آموزان دبیرستان دوره اول علامه طباطبایی – واحد گلستان با مدیریت این واحد برگزار می شود. روز یکشنبه ۱۵ بهمن جلسه دیدار با دانش آموزان برتر پایه هفتم برگزار شد.

واحد گلستان، محل رشد مردان بزرگ

حاج حسن توفیق حق، عضو هیئت موسس مجتمع فرهنگی، آموزشی علامه طباطبایی مهمان ویژه جلسه دیدار مدیریت واحد گلستان با دانش آموزان برتر پایه هفتم بود. ایشان با دانش آموزان برتر پایه هفتم در فضایی صمیمی و دوستانه صحبت کردند و گفتند: «طرح همیار دانش آموز به شما کمک می کند که درس ها را بهتر متوجه شوید چرا که وقتی بخواهید مطلبی را به کسی توضیح دهید باید تسلط کامل روی آن داشته باشید. این یک کار خدا پسندانه هم هست و شما با انجام این کار ایثار و دستگیری از هم نوع را تمرین می کنید و می آموزید.»

ایشان افزودند: «اکثر مردان بزرگ از خانه های کوچک رشده کرده اند. من امیدوارم واحد گلستان محل رشد و بالندگی مردهای بزرگ علامه ای باشد.»

دیدار با همه دانش آموزان واحد گلستان

حجت حضرتی، مدیر واحد گلستان در مورد برگزاری این جلسات می گوید می گوید: «برای بررسی وضعیت نیمسال اول دانش آموزان از همه جوانب و شنیدن صحبت ها و مشکلات احتمالی آنها تصمیم گرفتم با همه دانش آموزان مدرسه ملاقات حضوری داشته باشم. طی این جلسات حرفهای دانش آموزان را می شنوم و انتظارات مدرسه و شرایط نیمسال دوم را برای آنها توضیح می دهم. این جلسات ابتدا با حضور دانش آموزانی که در امتحانات نیمسال اول انتظارات را برآورده نکردند برگزار شد و حالا به دانش آموزان ممتاز رسیدیم. جلسه دیروز با حضور دانش آموزان ممتاز پایه هفتم بود.»

طرح «همیار دانش آموز» در واحد گلستان

حضرتی می گوید در این جلسه دو درخواست از دانش آموزان داشته است. «در این جلسه از آنها تشکر کردم و به آنها اطمینان دادم که نتیجه تلاششان دیده می شود. دو درخواست هم از آنها داشتم. اول ثبت دقیق ساعت مطالعاتی بود. متاسفانه برخی از دانش آموزان قوی که مطالب را در کلاس می فهمند تصور می کنند در خانه نیاز به مطالعه ندارند. به این ترتیب به مطالعه کردن عادت نمی کنند و در سالهای بالاتر دچار مشکل می شوند. من از آنها درخواست کردم ساعت مطالعاتی خود را بعد از اتمام مطالعه درس ها با مطالعه غیر درسی در حدی که مشاوران آموزشی می خواهند نگه دارند و در سامانه کارسنج ثبت کنند.»

او ادامه می دهد: «درخواست دوم من از آنها شرکت در طرح همیار دانش آموز بود. ما با بررسی نتایج واحد گلستان در آزمونهای جامع و امتحانات نوبت اول متوجه شدیم که در هر پایه به طور میانگین ۱۵ دانش آموز احتیاج به برنامه های ویژه آموزشی برای پیشرفت دارند. این دانش آموزان به همکلاسی های ممتاز خود معرفی می شوند تا سوالات درسی خود را از آنها بپرسند. این روند فقط در مدرسه اجرا نمی شود بلکه همیار دانش آموز در خانه هم با همکلاسی خود در ارتباط است و سوالات او را پاسخ می دهد.»

حضرتی می گوید همیاران می توانند بعد از اتمام ساعت درسی هم در مدرسه حضور داشته باشند. «تعدادی از دانش آموزان با تشخیص مسئولان آموزشی واحد گلستان بعد از ساعت درسی در مدرسه می مانند و مطالعه می کنند. همیار دانش آموزان می توانند با کسب اجازه از والدین خود بعد از ساعت مدرسه حضور داشته باشند و به این دانش آموزان کمک کنند تا در درس ها پیشرفت کنند.»

اخبار پیشنهادی